پدر‌بزرگ بچه‌ها برای اینکه سری از ماجرا در بیاورد به سمت اتاقی که موجب وحشت بچه‌ها شده بود به راه افتاد و چند مرتبه‌ای عروسش را صدا زد اما در آن لحظه جز گریه نوه‌هایش صدای دیگری شنیده نمی‌شد.

فریاد‌های مرد میان‌سال در داخل اتاق وحشت، هراسی در دل مادربزرگ انداخت و او هم خودش را داخل اتاق انداخت و دید که عروس جوان خانواده با چهره‌ای کبود از در کمد اتاق خواب آویزان شده است.

مرد میان‌سال با دیدن این صحنه دل‌خراش شوکه شده بود و پس از پایین کشیدن پیکر عروسش بلافاصله موضوع را به اورژانس و پلیس اعلام کرد. طولی نکشید که خودروهای انتظامی و امدادی به محل آمدند و اهالی و ساکنان محل با دیدن خودروهای پلیس و اورژانس به کوچه ریختند.

صدای گریه تلخ کودکان همچنان به گوش می‌رسید و حتی برای یک لحظه‌ هم قطع نمی‌شد.

کشیده شدن پای عوامل جنایی به پرونده

همه چیز در بهت فرو رفته بود و گرمای خورشید هر لحظه بیشتر می‌شد که پای بازپرس ویژه قتل دادسرای مشهد و تیم جنایی‌اش به محل باز شد. زن و مرد میان‌سال با این فکر که شاید هنوز جان در پیکر عروسشان باشد، بدن بی‌جان او را جابه‌جا و به کف اتاق انتقال داده بودند، از همین رو طبق دستور قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد تحقیقات میدانی این پرونده آغاز شد. اما پیش از همه تکنسین‌های اورژانس، مرگ عروس جوان را تأیید کرده بودند.

کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی نیز در صحنه حضور داشتند و با طرح فرضیه قتل تحقیقات خود را آغاز کردند. کارآگاهان طبق دستور مقام قضایی وارد عمل شدند و با فرضیه قتل مستندات و سرنخ‌های موجود را جمع‌آوری کردند. از سوی دیگر تیم اعزامی پزشکی قانونی نیز در حضور قاضی احمدی‌نژاد جسد را مورد بررسی‌ کارشناسانه خود قرار داد که آثار کبودی در اطراف گردن متوفی مشاهده شد.

اظهارات مرد و زن میان‌سال و شواهد و قرائن موجود نشان می‌داد که زن بیست‌ودوساله به زندگی خود پایان داده است و براساس مستندات پرونده پزشکی او مشخص شد که او پیش‌تر نیز با مصرف قرص قصد خودکشی داشته است که از آن ماجرا جان سالم در برده است. با تأیید مرگ خودخواسته عروس جوان فرضیه قتل به خودی خود پایان یافت اما مقام قضایی پرونده را تا رسیدن به علت اصلی مشکلی که به خودکشی منجر شده بود ادامه داد.

جسد متوفی در حالی که زیر پارچه‌ای سفید رنگ و بر روی برانکارد قرار گرفته بود، از جلوی چشمان کنجکاو تماشاچیان حادثه به خودرو آمبولانس انتقال و با دستور قاضی احمدی‌نژاد راهی پزشکی قانونی شد.

براساس آنچه قاضی احمدی‌نژاد در بررسی پرونده به آن رسیده بود، مشخص شد که متوفی دارای ٢فرزند خردسال بوده و از بیماری افسردگی شدید رنج می‌برده است. وی به همراه همسر و فرزندانش در طبقه پایین خانه پدر همسرش ساکن بوده است و هنگام وقوع حادثه، همسرش به یکی از مؤسسات کاریابی مراجعه کرده و به غیر از فرزندان متوفی شخص دیگری همراه وی نبوده است.

بر اساس نتیجه معاینات پزشکی‌قانونی متوفی به وسیله پارچه خود را از کمد حلق‌آویز کرده که آثار کبودی بر روی گردن او نیز تأیید شده است.

قاضی احمدی‌نژاد با اظهار تأسف از وقوع این حادثه تلخ، به جدی گرفتن مشکلات کوچک روحی و روانی و همچنین توجه به مشکلات خانوادگی که یکی دیگر از عوامل اصلی بروز حوادث تلخ در میان خانواده‌هاست هشدار داد.وی در پایان با تأکید بر این مطلب که قبل از وقوع فاجعه باید علاج واقعه را انجام داد، از پدر و مادرها خواست که دقت بیشتری به زندگی فرزندان خود داشته باشند و چنانچه فرزندشان دچار فشارهای روحی و روانی شده است، این موضوع را جدی بگیرند و حتما با یک روانکاو یا روان‌شناس مشورت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 470101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟