دکتر علی‌اصغر انجیدنی، مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأیید این خبر به ایرنا، جزئیات این پرونده را تشریح کرد.

بنابر اظهار جراح معالج، این زن سی‌وشش‌ساله پیش‌تر جراحی زیبایی شکم انجام داده و این بار تقاضای تزریق چربی داشته است، به‌طوری که چربی از شکم بیمار برداشته تا بر روی ران او تزریق شود. در این حادثه بنا به گفته جراح ابتدا آمپول بی‌حسی در ناحیه شکم بیمار تزریق شده و در همین هنگام مشکل حادی برای یکی از بیماران در بیمارستان رضوی پیش آمده، از‌این‌رو پزشک مطب را ترک کرده و بعد از یک ساعت باز می‌گردد.

پزشک پس از بازگشت به مطب شروع به تزریق داروی بی‌حسی و ماده‌ای خاص برای لیزر چربی‌ها در شکم بیمار کرده تا قابلیت خارج نمودن آن‌ها ایجاد شود که ناگاه بیمار دچار علائم شبیه تشنج و سیانوز می‌شود.

در پی این حادثه که در روز تعطیل رخ داده بود پزشک جراح از اورژانس ١١۵‌و کلینیک زیبایی واقع در طبقه بالای مطبش تقاضای کمک می‌کند اما در پی ناموفق بودن عملیات احیای قلبی و تنفسی، بیمار دچار عارضه مغزی شده و با حالت کمای عمیق به بیمارستان قائم(عج) مشهد منتقل می‌شود.

بررسی پرونده این رخداد پزشکی از نظر قصور در سازمان نظام پزشکی مشهد در حال انجام است، اما از لحاظ فرآیندهای مربوط به حوزه معاونت درمان، این پزشک مجاز به فعالیت در روز تعطیل نبوده و انجام هرگونه عمل جراحی در مطب به غیر از موارد ذکر شده در آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت، ممنوع است.

به گفته مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجام اعمال جراحی مجاز در مطب فقط زمانی مجاز است که تمامی تجهیزات و وسائل مورد نیاز برای احیای بیمار در دسترس باشد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به ایرنا گفت: زن سی‌وشش ساله در پی مواجهه با مشکل در حین عمل جراحی زیبایی روز ١٣فروردین جاری به این مرکز معرفی شد.

دکتر ابراهیم خالقی بدون توضیح بیشتر گفت: این بیمار هم اینک در کما قرار دارد و احتمال مرگ مغزی برای وی زیاد است.

«لیپوفیلینگ» یا تزریق چربی که در واقع نوعی پیوند سلول از یک نقطه بدن به ناحیه ‌دیگر بدن است از شایع‌ترین روش‌ها برای جوان‌سازی محسوب می‌شود که به منظور کاهش چربی صورت ثانویه ناشی از افزایش سن، رفع چین و چروک عمیق صورت، پر‌کردن اسکارهای فرورفته و بریدگی‌های قدیمی، جوان‌سازی کامل صورت، رفع نقایص مادرزادی، برجسته کردن گونه، نشیمنگاه، پستان، لب‌ها و جبران کاهش چربی ناحیه پشت دست کاربرد

دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟