عیسی پورسلیمی معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان با اشاره به اینکه دادستان‌های شهرستان‌ها برای پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از سیل بسیج شده اند، گفت: ضرورت لایروبی رودخانه‌ها که نقش مهمی در مهار سیلاب دارند در دستور کار این معاونت قرار داشته و به کرات به مراجع ذیربط تذکر داده شده است.
وی افزود: با افزایش میزان آورد سد‌های استان خوزستان به جهت رشد ۲۳۷ درصدی میانگین بارش از ابتدای سال آبی جاری در مقایسه با سال گذشته و بارش‌های کم سابقه درمدت زمان کوتاه از یک سو و عدم لایروبی رودخانه‌ها و نیز تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها از سوی دیگر وقوع سیلاب را هشدار می‌داد.
این مقام قضایی در ادامه عنوان کرد: در پی هشدار‌ها در خصوص احتمال بروز سیلاب مسئولان اجرایی و قضایی استان و نیز دادستان‌های شهرستان‌های استان برای پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از سیل بسیج شدند و جلسات کارگروه مقابله با سیلاب در همان ابتدای سال جاری به ریاست استاندار خوزستان و با اعلام آماده باش به کلیه مدیران استانی تشکیل شد. 
معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان همچنین گفت: از همان ابتدای بروز سیلاب در منطقه کوی سید خلف شهرستان اهواز و روستا‌های دهستان لامی حضور یافته ونظارت مستقیم بر روند امداد رسانی و مرتفع شدن مشکلات مردم داشته ایم.
پورسلیمی اضافه کرد: دادستانی چندین ماه قبل از وقوع سیلاب حسب گزارشهای کارشناسی واصل شده در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از حوادث طبیعی به موضوع ورود کرده بود و همچنین ضرورت لایروبی رودخانه‌ها که نقش مهمی در مهار سیلاب دارند همواره در دستور کار این معاونت قرار داشته و به کرات به مراجع ذیربط تذکر داده شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 468794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟