به گزارش رکنا، سرهنگ محمدرضا اکبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از شهروندان میهن مان بر اثر وقوع سیل در استان های فارس و گلستان، اظهار داشت: در این ایام افراد سوجو و کلاهبردار از وقوع سیل و فرصت بدست آمده سوء استفاده کرده و با ارسال پیامک، تبلیغات در فضای مجازی و یا برقراری تماس تلفنی احساسات و عواطف مردم را تحریک و با اعلام شماره حساب تقاضای واریز وجه به منظور کمک رسانی به سیل زدگان کشور می کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است در این خصوص شهروندان گرامی به هشدارهای پلیس آگاهی توجه و به آن عمل کنند، افزود: چنانچه افرادی با شما تماس و تحت عنوان کمک به هموطنان سیل زده درخواست واریز وجه به هرگونه حساب داشتند؛ توجه نکنید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: پیامک های دریافتی از طریق تلفن همراه و یا فضای مجازی در خصوص کمک رسانی به هموطنان سیل زده از طریق واریز وجه، قطعاً کلاهبرداری بوده و هرگز به آن اعتماد نکنید.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند کمک های نقدی خود را تنها به شماره حساب هایی که از طریق رسانه ملی اعلام می شود، واریز کنند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبری در پایان خاطرنشان کرد: در صورت کسب هرگونه اطلاعات و اخبار در زمینه واریز کمک های مردمی به حساب های مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به پلیس اعلام کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟