این 2 مرد تهرانی را می شناسید؟ / آنها خانی آباد را به هم ریختند !+تصاویر

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور"، در توضیح این خبر گفت: در حدود دو هفته پیش چندین فقره شکایت مشابه با موضوع کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز موسوم به ATM از دادسرای ناحیه 31 جرایم اینترنتی ، جهت رسیدگی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد .

متهم 5

در تحقیقات پلیسی مشخص شد افرادی ناشناس تحت پوشش یک برنامه رادیویی با شهروندان تماس گرفته ، عنوان می کردند که شهروندان به خاطر خوش حسابی واجد شرایط دریافت جایزه هستند و به این بهانه آنها را پای دستگاه خودپرداز کشانده و نهایتا با انجام مانورهای متقلبانه حساب بانکی شهروندان را خالی می کردند.

متهم 4

تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص آغاز شد و طی تحقیقات پلیسی مشخص شد کلاهبرداران با افتتاح چند حساب بانکی با استفاده از مدارک شناسایی افراد غیر، اقدام به پولشویی و جابجایی پول های حاصل از کلاهبرداری کردند .

در ادامه تحقیقات محل های تردد تعدادی از متهمان شناسایی شده تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت که نهایتا یکی از متهمان به نام "مراد . م "(32 ساله) در محله خانی آباد نو واقع در جنوب تهران، شناسایی شد ؛ با شناسایی متهم ، کارآگاهان اداره چهاردهم ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محل اختفای مراد اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و برای تحقیقات به اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

متهم 6

متهم در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به شیوه مذکور اعتراف کرد و اظهار داشت که در این کار تنها نیست و با فردی به نام "داوود "(48 ساله) همکاری می کند . طی هماهنگی های انجام شده از سوی کارآگاهان، متهم دوم نیز در محله نازی آباد واقع در جنوب تهران به هنگام ورود به مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد که در بازرسی از خودروی وی ده ها قطعه کارت عابر بانک به نام افراد مختلف، چک های سفید امضا شده از بانک های مختلف و مقادیری ارز کشف شد.

داوود پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرد و عنوان داشت : با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه ، حساب های جعلی و مجعول در بانک های مختلف افتتاح می کردیم ؛ پس از آن طی تماس با شهروندان عنوان می کردیم که از یک برنامه رادیویی تماس می گیریم و با عنوان این که به خاطر خوش حسابی برنده جایزه ما شدند آنها را به پای خودپرداز کشانده و با اغفال آنها حسابشان را خالی و وجوه مسروقه را به حساب های جعلی خود منتقل می کردیم.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به این میزان از کلاهبرداری های صورت گرفته در تهران و سایر شهرستان و بر اساس تحقیقات بعمل آمده و اعترافات صریح متهمین پرونده ، میزان ارزش کلاهبرداری های انجام شده بیش از 2 میلیارد تومان برآورد می شود که در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سایر شکات پرونده ادامه دارد و متهمان نیز طی هماهنگی با دستگاه قضایی روانه زندان شدند .

متهم 2

هشدار پلیسی : جهت واریز پول به حساب های بانکی هیچ نیازی به مراجعه افراد به پای دستگاه خودپرداز نیست ؛ هرگونه درخواست جهت مراجعه صاحبان حساب ها به پای دستگاه های خودپرداز جهت وایز شدن پول به حساب افراد قطعا شیوه و شگرد افراد کلاهبردار برای انجام کلاهبرداری است .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟