سرتیم آگاهی طی هماهنگی با قاضی میرزایی بازپرس ویژه امور جنایی دادسرای مشهد برای کسب اطلاعات دقیقی از آخرین روز مواجهه مرد مفقود شده با خانواده‌اش، به سراغ آن‌ها رفت. همسر این مرد میان‌سال که خود موضوع گم شدن شوهرش را به پلیس گزارش کرده بود، در اظهاراتش گفت: «‌چند روز پیش پس از خوردن صبحانه از خانه خارج شد. ظهر شده بود و خبری از او نشد. چند مرتبه با تلفن همراهش تماس گرفتم ولی پاسخ نداد. شب بود که سراغش را از پسرم گرفتم، او هم خبری از پدرش نداشت. آن شب با هزار دلهره خوابیدیم ولی خبری از شوهرم نشد. روز بعد چند بار دیگر با خط تلفن همراهش تماس گرفتم که متوجه شدم خطش از دسترس خارج شده است. هرکسی را که می‌شناختم و تلفنش را داشتم از آشنا گرفته تا غریبه با او تماس گرفتم اما آن‌ها خبری از شوهرم نداشتند. کم‌کم این دلهره به بچه‌ها هم سرایت کرد و آن‌ها هم در پی یافتن پدرشان به هر دوست و آشنایی سر می‌زدند ولی انگار آب شده و در زمین فرو رفته بود.»

یکی از فرزندان مرد مفقود شده نیز در اظهاراتش به کارآگاهان پلیس آگهی گفت: «مادرم تماس گرفت و سراغ پدرم را گرفت. او گفت که پدرم صبح از خانه بیرون زده و تاکنون بازنگشته است. با اینکه بسیار سخت بود اما سراغ پدرم را از بیمارستان امدادی و پزشکی قانونی گرفتم ولی آنجا مشخصاتی به هویت پدرم وجود نداشت. با پلیس تماس گرفتم و موضوع مفقودی پدرم را اعلام کردم.»

در این میان مأموران پلیس آگاهی برای تکمیل تحقیقات میدانی خود به سراغ چند نفر از همسایگان رفتند که آن‌ها نیز گفته همسر مرد گم شده را تأیید و بیان کردند که آخرین بار صبح روز یکم اسفند ماه این مرد میان‌سال را دیده‌اند که سوار بر خودرو‌اش شده و خانه‌‌اش را ترک کرده است.

از شواهد و قرائن موجود پیدا بود که مرد مفقود شده با خودرواش خانه خود را ترک کرده است از همین رو مشخصات خودرو سواری وی و شماره پلاک انتظامی آن در اختیار دیگر تیم‌های انتظامی قرار گرفت و رصد میدانی برای یافتن این سواری در مناطق مختلف شهر آغاز شد.

تیم رسیدگی‌کننده نیز در ادامه تحقیقات خود با بررسی‌های تخصصی، این خودرو را در جاده سیمان رد زنی کردند.

ضابطان قضایی با به دست آوردن این اطلاعات بلافاصله موضوع را با بازپرس ویژه امور جنایی دادسرای ناحیه٢ مشهد درمیان گذاشتند و با دستور قاضی میرزایی برای بررسی موضوع راهی محل شدند.

بعد از مراجعه مجریان قانون به محل آخرین نقطه آنتن‌دهی تلفن همراه مرد مفقود شده و انجام بررسی‌های میدانی خودرو سواری او در مقابل خانه‌ای مسکونی مشاهده شد. با کشف این سرنخ تیم تحقیقاتی پرونده با احتمال اینکه ممکن است مرد مفقود شده داخل یکی از خانه‌ها باشد تحقیقات خود را ادامه دادند و بررسی میدانی خود را از اولین خانه که خودرو مرد پنجاه‌وپنج ساله مقابلش پارک بود، شروع کردند.

پس از فشرده شدن زنگ این خانه مسکونی مردی جوان مقابل در حاضر شد و در مواجهه با مأموران مدعی شد که صاحب خودرو دوست برادرش هست و او به تازگی به خانه آن‌ها آمده است. این فرد در اظهارات خود به ضابطان قضایی گفت: «‌دوست برادرم(مرد مفقود شده) مدتی است که به خانه ما رفت و آمد دارد. چند روز پیش او به خانه ما آمد و قرار بود تا با برادرم جایی بروند که البته من از آن بی‌اطلاع هستم. او خودرواش را مقابل خانه ما گذاشت و به من گفت که چند روز دیگر برمی‌گردد و خودرواش را می‌برد.»

تیم اجرایی پرونده بعد از کسب این اطلاعات خودرو مورد نظر را به مقر پلیس آگاهی منتقل کرد و پیگیری‌های خود را ادامه داد. مراحل تحقیقاتی این پرونده در حال طی شدن بود که اظهارات یکی از اهالی محله‌ای که خودرو در آن کشف شده بود ظن مقام قضایی را به نقش داشتن صاحب‌خانه‌ای که مدعی بود مرد مفقود شده را می‌شناسد، برانگیخت.

فرد مطلع در اظهاراتی مدعی شد که صاحب‌خانه اصلا برادری ندارد و مرد گم شده چند روز پیش به خانه او مراجعه کرده است. این فرد اظهاراتش را ادامه داد که از روز مراجعه مرد میان‌سال به خانه مورد نظر دیگر او را مشاهده نکرده است.

اظهارات این فرد دلالت بر وقوع یک جنایت داشت از همین رو تیم‌های جنایی پلیس آگاهی طی دستور قاضی میرزایی سرخط پیگیری موضوع شدند و روز گذشته به خانه‌ای که خودرو مقابل آن کشف شده بود، مراجعه کردند.

از شواهد موجود در این خانه پیدا بود که مرد جوان به تازگی محل را ترک کرده است ازاین‌رو مجریان قانونی طی دستور قاضی میرزایی اتاق‌ها و حیاط را مورد بازرسی دقیق قرار دادند تا شاید سرنخی از مرد مفقود شده به دست آورند.

در حالی که بررسی خانه مورد نظر ادامه داشت چشم یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی به تغییرات رخ داده در باغچه این منزل مسکونی افتاد. مأموران که احتمال می‌دادند شاید فرد متواری اشیا یا مدارکی از مرد مفقود شده را در زیر خاک‌های این باغچه پنهان کرده باشد مقداری از خاک را کنار زدند که انگشتان یک دست در مقابل آن‌ها ظاهر شد.مأموران پس از مواجهه با این صحنه بلافاصله موضوع را به مقام قضایی گزارش دادند و طولی نکشید که پای قاضی میرزایی به محل جنایت باز شد. با دستور بازپرس ویژه قتل خاک باغچه برداشته شد تا اینکه جسد مرد گم شده در حالی که دست و پا و چشمانش با پارچه بسته شده بود، از زیر خاک‌ها بیرون زد.

علت مرگ مشخص نیست

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد روز گذشته در تشریح دیگر جزئیات این پرونده در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: بعد از کشف جسد و بررسی‌های اولیه مشخص شد که هویت او با مشخصات مرد میان‌سال مفقود شده تطابق دارد.

قاضی کاظم میرزایی ادامه داد: معاینات اولیه جسد نشان می‌داد که چند روزی از فوت او گذشته است. البته هنوز علت دقیق مرگ و اینکه متوفی چند روز پیش جان باخته است در دست بررسی است.

وی بیان کرد: علت مرگ هنوز مشخص نیست و تا روشن نشدن نتیجه معاینات جسد نمی‌توان هیچ اظهار‌نظری داشت. علاوه بر این تحقیقات ما برای این پرونده و شناسایی فرد فراری ادامه دارد.

منبع:شهرآرا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 464438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟