رئیس پلیس خراسان رضوی که تدابیر ویژه ای را برای رسیدگی سریع به پرونده اتباع خارجی به پلیس های تخصصی ابلاغ کرده است، روز گذشته نیز در پی دستگیری عاملان دستبرد شبانه به دو تبعه خارجی در پلیس آگاهی خراسان رضوی حضور یافت تا از تلاش های شبانه روزی همکارانش برای ایجاد احساس امنیت همراه با اقتدار پلیس قدردانی کند.

سردار محمد کاظم تقوی در حاشیه بازدید از به کارگیری شیوه های تخصصی و فنی برای تامین امنیت اتباع خارجی به تشریح این پرونده پرداخت و گفت: مدتی قبل دو تبعه عراقی که به مشهد مسافرت کرده بودند متاسفانه توصیه ها وهشدارهای پلیس برای رعایت موارد ایمنی و امنیتی را نادیده گرفتند به طوری که جوانی را به عنوان راهنما و مترجم (لیدر) انتخاب کردند که هیچ گونه شناختی از وی نداشتند و آن فرد نیز برای انجام امور مربوط به اتباع خارجی از هیچ مرکز دولتی یا غیردولتی مجوزی دریافت نکرده بود!

میدان دار عرصه امنیت خراسان رضوی تصریح کرد: دو تبعه خارجی بعد از چند روز گشت و گذار در مشهد تصمیم گرفتند تا به استان قم مسافرت کنند و در این میان از مترجم و راهنمای 22 ساله خواستند تا شرایط این مسافرت را برای آن ها فراهم کند. مترجم مذکور نیز حدود ساعت یک بامداد آن ها را به یک کافه دعوت کرد و سپس از راننده یک دستگاه خودروی پراید خواست تا آن ها را به قم ببرد.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: این گونه دو تبعه خارجی در ساعات اولیه بامداد و بدون مترجم سوار خودرو شدند اما راننده که به جای استفاده از بزرگراه وارد جاده قدیم نیشابور شده بود، به آرامی حرکت می کرد تا این که ناگهان چهار سرنشین یک پراید دیگر آن ها را متوقف کردند و با معرفی خود به عنوان مامور و در حالی که دستبند و شوکر به همراه داشتند پول ها و ارزهای دو تبعه خارجی را گرفتند و از محل گریختند.

رئیس پلیس سرزمین خورشید ادامه داد: همزمان با وقوع این حادثه و به درخواست اتباع خارجی، آن ها به مشهد بازگشتند و با مراجعه به پلیس درخواست کمک کردند. سردار محمد کاظم تقوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده ای در پلیس آگاهی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ حسین بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تشکیل شد و گروه زبده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه به سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) با به کارگیری توان و تجهیزات تخصصی پلیس وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

وی اضافه کرد: کارآگاهان در همان رصدهای اطلاعاتی اولیه به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد مترجم 22 ساله در این ماجرا نقش دارد چرا که در روز اعلام گزارش راهزنی در جاده، مترجم دیگری به همراه اتباع خارجی وارد پلیس آگاهی شده بود! بنابراین کارآگاهان پس از چند شبانه روز عملیات های اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند در یک عملیات هماهنگ و گسترده، سپیده دم روز گذشته چهار تن از عاملان اصلی این پرونده را در مناطق مختلف شهر و به طور همزمان دستگیر کنند.

سردار تقوی با اشاره به اعترافات متهمان گفت: مترجم 22 ساله مدعی است که با دیدن پول ها وسوسه شده و همه این نقشه را در یک کافه و زمانی طراحی کرده اند که دیگر عوامل راهزنی و حتی راننده پراید در آن جا حضور داشتند! مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی در پایان با تاکید بر اهمیت رسیدگی سریع به پرونده اتباع خارجی افزود: بررسی های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد. گزارش خراسان حاکی است: سردار محمد کاظم تقوی همچنین از اجرای طرح ضربتی نیروهای پلیس آگاهی خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این طرح که بامداد امروز (دیروز) و با هدف تشدید مقابله با سرقت ها صورت گرفت کارآگاهان ادارات مختلف پلیس آگاهی موفق شدند 60 خلافکار را که 28 تن از آنان سارق هستند، دستگیر کنند. وی اضافه کرد: در این طرح مقادیر زیادی کالای قاچاق نیزکشف و ضبط شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سیدخلیل سجادپور

کدخبر: 463657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟