به گزارش رکنا، جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه در این باره گفت: پرونده قتل مرد جوان پس از چهار سال با تلاش اعضای شعبه سازش در قتل و اعضای ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه با رضایت اولیای دم بخشیده و مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در تشریح جزئیات این پرونده افزود: مرد جوانی ۴ سال قبل در نزاع و درگیری دسته‌جمعی که در یکی از محله‌های کرمانشاه به وقوع پیوست به قتل رسید؛ که پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه در خصوص پرونده مذکور، پرونده در سال ۱۳۹۵ جهت اصلاح ذات البین به شعبه ویژه صلح و سازش قتل ارجاع شد. اعضای شعبه در ستاد تالیف قلوب تلاش‌های فراوانی جهت صلح و سازش فی مابین طرفین انجام داده و سرانجام رضایت در تیر ماه سال جاری اخذ و قاتل در بهمن ماه سال جاری از زندان آزاد شد.

وی اضافه کرد: فرهنگ صلح و سازش شیوه‌ی عملی انبیا و اولیا و سیره نبوی بزرگان دینی بوده و این سنت حسنه موجبات تنش زدایی در جامعه و حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه در ادامه ترویج فرهنگ عفو و بستر سازی مناسب نسبت به پیشگیری از جرم و فرهنگ سازی گذشت و ایثار و جوانمردی را در محیط خانواده‌های و فرزندان و نیز اقشار جامعه مهم برشمرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟