متهمان پرونده دکل نفتی گمشده  فردا محاکمه می شوند

به گزارش رکنا، سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل یکی از متهمان پرونده دکل نفتی ، گفت: دادگاه سیزدهم اسفند امسال را برای برگزاری دوازدهمین جلسه محاکمه تعیین کرده است.

این وکیل دادگستری افزود: قرار است در جلسه بعدی، متهمان پرونده آخرین دفاعیات خود را ارائه کنند تا پس از آن دادگاه نسبت به صدور رأی تصمیم بگیرد.

علیزاده طباطبایی اظهار داشت: در حال حاضر به جز دو نفر از متهمان که یکی از آنها در انگلیس و دیگری در قطر به سر می برد، سایر متهمان این پرونده در ایران هستند.

پرونده دکل نفتی 6 متهم دارد و تاکنون 11 جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است که جلسه یازدهم چهارم اردیبهشت امسال برگزار شد.

علاوه بر پرونده مطرح در ایران، پرونده دیگری با شکایت شرکت تاسیسات دریایی از چهار نفر از متهمان در دادگاه لندن در حال رسیدگی است.

دکل نفتی فورچونا در دولت محمود احمدی‌نژاد خریداری شد، اما با وجود پرداخت کل مبلغ هیچگاه وارد ایران نشد. اولین بار بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت یازدهم خبر گم شدن این دکل نفتی را اعلام کرد و پس از آن، پرونده دکل نفتی در قوه قضاییه تشکیل شد.

همچنین به گزارش فارس ، یک منبع آگاه از صدور حکم پرونده دکل فورچونا که در ایران به دکل گمشده معروف است در دادگاه‌ لندن خبر داد.

این منبع آگاه اظهار داشت: سه متهم اصلی این پرونده شامل رضا مصطفوی طباطبایی، مراد شیرانی و علی طاهری مطلق مدیرعامل اسبق تاسیسات دریایی بر اساس حکم این دادگاه متضامنا به پرداخت ۸۷ میلیون دلار به شرکت تاسیسات دریایی محکوم شدند.

با توجه به صدور حکم در این دادگاه گفته می‌شود اموال این افراد در هیچ جای دنیا در امان نیست و وکلای شرکت هر جا اموالی از این افراد شناسایی کنند امکان ضبط آن را دارند.

با توجه به ضوابط حقوقی حاکم بر این داوری، امکان تجدید نظر در در رای دادگاه وجود ندارد. به دلیل ثبت معامله در دیگر کشورها، این پرونده علاوه بر دادگاه‌های داخلی در دادگاه تجاری لندن نیز پیگیری شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟