به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام علی زمانی در همایش منادیان صلح که در سالن اجتماعات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، گفت: اعضای شورای حل اختلاف استان ۹۴۷ نفر هستند که از این میان ۲۴۶ همکار روستایی، ۱۶۲ مسئول دفتر،۱۳۹ همکار ستادی و چندتن از قضات محترم با شوراهای حل اختلاف همکاری دارند.

وی افزود: در سال جاری توانستیم ۶۰ هزار فقره از پرونده‌های قضایی استان را در شوراهای حل اختلاف مختومه کنیم که ۳۲ درصد آن به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام زمانی یکی از مشکلات اصلی شورای حل اختلاف را قانون استخدامی کارکنان دانست و گفت: در این خصوص همکاران شورای حل اختلاف مراجعات متعددی دارند و اظهار می کنند که هنوز وضعیت استخدامی آنها مشخص نشده است.

این مقام قضایی ادامه داد: قانون شورای حل اختلاف برای بار مجدد تمدید شده و امیدواریم که با پیگیری نمایندگان مجلس و رییس کل دادگستری بتوانیم مشکلات حقوق و پرداخت های کارکنان را تابع قانون کار بیاوریم.

حجت الاسلام زمانی در پایان تقارن این جلسه با ولادت حضرت فاطمه (س) را مبارک دانست و یادآور شد: قدر این ایام را باید بیشتر بدانیم تا در راستای اهداف متعالی قوه قضاییه حرکت کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟