پشت پرده قتل های زنجیره ای خوانندگان زن / غزاله جاوید اولین قربانی است + تصویر

به گزارش گروه حوادث رکنا، ۱۹ جون سال ۲۰۱۲ بود که رسانه‌های پاکستانی از ترور و کشته شدن «غزاله جاوید» خواننده پاکستانی در شهر پیشاور خبر دادند. غزاله جاوید به خاطر اختلافات خانوادگی توسط همسر سابقش به قتل رسید. درست دو سال بعد، در سالروز کشته شدن غزاله جاوید یعنی در ۱۹ جون ۲۰۱۴، خواننده دیگری به نام «گلناز» در پیشاور هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. 


پلیس پاکستان، او را قربانی رفتارهای ناهنجاری اجتماعی‌اش دانست. دو سال بعداز این حادثه، یعنی در ۱۶ جون ۲۰۱۶، خواننده و مُدل پاکستانی به نام «قندیل بلوچ» توسط برادرش در یک اقدام عرفی که در پاکستان به قتل‌های ناموسی مشهور است، کشته شد. او یک دختر رسانه‌ای سرشناس پاکستان بود و به خاطر ویدئوهایی که منتشر می‌کرد، مشهور شد. 

۹ دسامبر ۲۰۱۶، باردیگر رسانه‌های پاکستانی به انتشار خبری از همین دست اقدام کردند. این خبر مربوط به هنرپیشه و خواننده دیگری به نام «قسمت بیگ» بود که در پیشاور به ضرب گلوله افراد مسلح، نخست زخمی و سپس جان باخت. او نیز قربانی مسائل اخلاقی شده بود اما پلیس مشکل مالی با قاتل را انگیزه قتل عنوان کرد. در همین راستا، سوم فوریه ۲۰۱۸ خواننده و رقاص مشهور پیشاوری به اسم «سنبل» نیز قربانی شغلش شد و به قتل رسید. 

علت قتل او، عدم حضور در یک محفل رقاصی و خلاف وعده او برای رقصیدن در همین مجلس گفته شد اما انگیزه این قتل نیز مسائل اخلاقی بود. 

 

 

کدخبر: 461295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟