پسر 15 ساله مشهدی مقابل چشمان پلیس نقشه پلید خود را انجام داد+ عکس

به گزارش رکنا، از چندی پیش گزارش‌های جسته‌و‌گریخته‌ سرقت‌های تیز‌دستانه سریالی از سوی چند شهروند مشهدی در مناطق تحت کنترل کلانتری ٢۴ به پلیس اعلام شده بود، از همین رو تیمی از مأموران دایره تجسس این کلانتری مسئول رسیدگی به این پرونده‌ها و در پی سارق و سارقان بودند.سارقان این پرونده در کار مجرمانه‌شان، حرفه‌ای بوده و حین ارتکاب سرقت ردی از خود باقی نمی‌گذاشتند و همین امر موجب کندی تحقیقات ردزنی و شناسایی آن‌ها شده بود. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم‌های گشتی، برای رصد شبانه منطقه تحت کنترل خود کلانتری ٢۴ را ترک کرد.

هنوز خودرو پلیس مسافتی از مقر خود فاصله نگرفته بود که رفتار مشکوک راکب یک موتور‌سیکلت و دیگر سرنشین آن نظر مأموران را به خود جلب کرد. تیم عملیاتی پلیس که نمی‌خواست بی‌گدار به آب بزند اعمال این افراد را زیر نظر گرفت تا در صورت اقدام مجرمانه بلافاصله وارد عمل شود.

رصد میدانی راکبان مشکوک موتور‌سیکلت ادامه داشت تا اینکه ترک‌نشین آن در مقابل یک کوچه خلوت پیاده و به سراغ زنی جوان رفت و گوشی تلفن همراه او را از دستش قاپ زد و به سمت موتور سیکلت دوید.

زمینگیری متهم در کوچه خلوتz

در این میان اما مأموران پلیس وارد میدان شدند و راکب موتور که از حضور ضابطان قضایی مطلع شده بود بدون توجه به همدست نوجوانش از محل گریخت. سارق نوجوان که نمی‌خواست پایان کارش اینگونه رقم بخورد برای فرار از چنگ مأموران به مقابله با مجریان قانون پرداخت اما مقاومت او بی‌نتیجه ماند و در برابر پلیس به زانو درآمد و به کلانتری منتقل شد.

متهم دستگیر شده که نوجوانی پانزده ساله است همچنان قصد داشت تا با انکار واقعیت به رئیسش(متهم اصلی پرونده) خوش‌خدمتی کند اما وقتی که دید دیگر راهی جز بیان حقیقت برایش نمانده به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز سرقت‌های تیزدستانه‌اش برداشت.

او در اظهاراتش مدعی شد که به پیشنهاد متهم فراری، تن به ارتکاب این سرقت‌ها داده و چند وقتی است که برای او کار می‌کند. مأموران پلیس که احتمال می‌دادند عامل اصلی سرقت‌های سریالی اخیر همین سارق نوجوان و همدستش باشند تحقیقات خود را برای به نتیجه رساندن این پرونده به جریان انداختند و با در دست داشتن اطلاعات و سرنخ‌هایی از متهم اصلی به سراغ وی رفتند.

دستگیری مهره اصلیz

جست‌وجوی مأموران کلانتری ٢۴مشهد ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه متهم اصلی پرونده شناسایی و مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی مرحله دوم عملیات دستگیری این پرونده را اجرا کردند. متهم اصلی که از بیم دستگیر شدن خود را در مخفیگاهش پنهان کرده بود در اوج ناباوری در برابر مجریان سبزپوش قانون قرار گرفت و تسلیم شد.

با دستگیری مهره اصلی این پرونده راز سرقت‌های سریالی اخیر او در حوزه استحفاظی کلانتری ٢۴مشهد برملا شد. مأموران پس از انتقال این مرد سی‌وچهارساله به کلانتری و اخذ استعلام از سوابق او دریافتند که این فرد دارای ۵سابقه کیفری می‌باشد و از همین رو متحمل ٩٠ ماه حبس بوده است.

تیم بررسی‌کننده در مرحله دیگری از این عملیات برای تکمیل کردن تحقیقات خود طی حکمی از سوی مرجع قضایی خانه متهم اصلی را مورد بازرسی قرار دادند که از این محل یک دستگاه خودرو پژو۴٠۵، ۵دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه تبلت مسروقه به همراه مقادیر زیادی موادمخدر کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در‌این‌باره گفت: ٢متهم دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا معرفی شدند و بررسی‌های ما از این افراد برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده ادامه داد: بارها تذکرات امنیتی را درباره نحوه استفاده صحیح گوشی تلفن همراه در خیابان‌ به شهروندان توصیه کرده‌ایم اما همچنان افرادی هستند که با بی‌توجهی به این مسائل ارتکاب جرم را برای برخی از سوء‌استفاده‌گران مهیا می‌سازند.

البته در همین جا برای چندمین بار خطاب به مجرمان تأکید می‌کنیم که چشمان قانون همیشه باز است و رفتارهای آن‌ها رصد و در صورت محرز شدن جرمشان قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 459909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟