اجساد داعشی ها بلای جان شهرها! / مردم می میرند! + عکس باورنکردنی

به گزارش رکنا، احمد الزیدی یکی از شهروندان موصل طی یک گفتگو از حقیقتی دردناک سخن گفت که مدتها پس از نابودی تروریست‌های داعش هم همچنان گریبان مردم این شهر را گرفته است. بنا بر اعلام العربیه ماجرا از این قرار است جنازه های متعفن تروریست ها که در محله های قدیمی زیر آوار مانده اند، موجب پراکنده شدن انواع بیماری های مرگبار در میان شهروندان شده اند. از جمله این بیماری‌های واگیردار و کشنده می‌توان به وبا اشاره کرد. ناگفته نماند که موش ها و حشرات دیگر نیز که با این جنازه ها و آب در ارتباط هستند بر این وضعیت دامن می زنند.

023

الزیدی در ادامه صحبت‌هایش راجع به این موضوع گفت: همچنان پس از گذشت دو سال حکمرانی داعش بر شهر ما در بسیاری از مناطق موصل خانه‌ها بازسازی نشده اند و تا چشم کار می‌کند، آوار است؛ به عبارتی دیگر باید بگویم از ۱۳۰۰۰واحد مسکونی در بخش قدیمی موصل فقط ۶۰۰ خانواده بازگشتند.

از دیگر بیماری های خطرناکی از جنازه داعشی ها پراکنده شده می توان به "جرب" اشاره کرد. این شهروند وضعیت اسف‌بار فعلی را با طنزی تلخ این طور توصیف کرد که سازندگان فیلم‌های وحشتناک باید برای ساخت آثارشان از اینجا فیلمبرداری کنند زیرا همه جا مملوء از لاشه ترویست ها و ویرانی است. از طرفی شیروان الدوبردانی نماینده پارلمان عراق نیز وجود ۴۱۰ بیمار مبتلا به جرب در نینوا را تایید کرد و گفت که ۴۴ تن از آنها هم در قسمت های قدیمی موصل هستند. الدوبردانی از وزارت بهداشت عراق درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر دارو‌های مخصوص را به این شهر برسانند بلکه بیماری های مرگبار حاصل از جسد داعشی ها ریشه کن شود. طبق گفته سرهنگ حسام خلیل مدیر دفاع غیرنظامی در موصل، تاکنون نزدیک به ۲۶۰۰ جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده و به مناطق معین انتقال پیدا کردند. این شخصیت نظامی همچنین به خارج کردن بیش از ۱۹۰۰ جنازه از زیر آوارها در ماه مه ۲۰۱۷اشاره کرد. حسام خلیل در پایان به این موضوع اشاره کرد که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رایحه تهوع آور ناشی از اجساد در غرب موصل غیر قابل تحمل بود اما وضعیت بسیار بهتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟