نقشه پلید مردی که با کلاه گیس و اسلحه وارد خانه زن تنها در سعادت آباد شد + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 45.36M | مدت زمان ویدیو: 00:07:05

به گزارش گروه حوادث رکنا، عقربه‌ها ساعت 11: 45 دقیقه چهارشنبه 17 بهمن ماه سال جاری را نشان می‌داد که زنگ خانه‌ای در کوچه چهارم سعادت‌آباد به صدا در آمد و مرد جوانی با چهره‌‍ای فریبنده وارد لابی ساختمان شد و به سمت سرایدار ساختمان رفت و سراغ یکی از اهالی ساختمان را گرفت.

در این صحنه مرد فریبکار خود را مامور یکی از ارگان‌های دولتی معرفی کرد و پس از چرب‌زبانی و اعتمادسازی همراه سرایدار ساختمان به طبقه اول ساختمان رفت و در واحد یک را به صدا در آورد.

صاحبخانه که یک زن بود در را باز کرد و مرد چرب زبان ابتدا پیگیر شوهر زن میانسال را شد و متوجه شد هیچ مردی داخل خانه نیست.

مرد فریبکار که احمد نام دارد سپس یک کارت به زن میانسال نشان داد و ادعا کرد مامور یکی از ارگان‌های دولتی است و سپس به بهانه بازرسی داخل خانه وارد خانه شد و این در حالی بود که مرد سرایدار نیز همراه مامور لباس شخصی وارد خانه شد.

زن میانسال درباره اتهام شوهرش پرسید اما مرد فریبکار ادعا کرد که من اطلاعی ندارم و فقط ماموریت دارم تا شوهرتان را دستگیر کنم.

سرقت مسلحانه

مامور قلابی دو ساعت داخل خانه بود و با بیسیم و گوشی موبایلش صحبت می‌کرد و مرد سرایدار و زن میانسال به این باور رسیده بودند که این مرد یک مامور است.

در این صحنه مامور قلابی مرد سرایدار را به یکی از اتاق‌ها برد و سپس با تهدید اسلحه اقدام به بستن دست و پاهای مرد سرایدار کرد و گام بعدی با دستبند پلاستیکی اقدام به بستن دست‌های زن صاحبخانه کرد.

مرد فریبکار در گام بعدی به بهانه بازرسی، شروع به بررسی داخل خانه کرد که به یک گاوصندوق بزرگ در یکی از اتاق‌ها رسید.

این مرد برای اینکه به خواسته‌اش برسد دوباره دست به بیسیم شد و با نقش‌پردازی شروع به صحبت کرد که از زن صاحبخانه خواست کلید گاوصندوق را در اختیارش قرار دهد، زن صاحبخانه با توجه به تفنگ، گاز اشک‌آور و بیسیم که همراه مرد جوان بود به حرفهایش اعتماد کرده بود.

بدین ترتیب مرد فریبکار با در دست داشتن کلید گاوصندوق اقدام به باز کردن در آن کرد و سپس همه اسناد، مدارک، طلا، جواهرات، پول و ارز کشورهای خارجی را داخل 2 چمدان ریخت و در حالیکه زن صاحبخانه و سرایدار ساختمان دست و پاهایشان بسته شده بود از خانه خارج شد.

پلیس در صحنه سرقت

پس از فرار مامور قلابی، مرد سرایدار با تلاش و سختی توانست دستانش را باز کند و خودش را کشان کشان تا جلوی در ورودی ساختمان رساند و با فریاد از اهالی ساختمان درخواست کمک کرد.

بدین ترتیب تیمی از ماموران کلانتری 134 شهرک غرب در تماس اهالی ساختمان پای در صحنه سرقت مسلحانه گذاشتند و تحقیقات پلیسی کلید زده شد.

ماموران در گام نخست تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته داخل ساختمان رفتند و تصویر مرد جوان به دست آمد و در ادامه شماره پلاک خودروی مرد مسلح که سوار بر آن از محل سرقت دور شده بود به دست آمد.

مرد صاحبخانه وقتی در برابر فیلم دوربین مداربسته قرار گرفت ادعا کرد این مرد شباهت زیادی به فروشنده یک خانه ویلایی در شهرهای شمالی را دارد و بررسی شماره پلاک خودرو نیز نشان از آن داشت که فروشنده خانه ویلایی همان سارق مسلح است.

تیم پلیسی در تحقیقات پی‌بردند که 15 میلیارد تومان ارزش وسایل سرقتی بوده است.

دستگیری مرد مسلح

همین کافی بود تا ماموران با شناسایی خانه مرد مسلح در منطقه تهرانپارس عملیات دستگیری را آغاز کردند و روز پنج‌شنبه 18 بهمن ماه در عملیاتی غافلگیرانه احمد دستگیر شد.

ماموران در بازرسی از خانه احمد وسایل سرقتی از خانه مرد ثروتمند و 3 تفنگ کلت کمری، 2 بیسیم، یک گاز اشک‌آور و صدا خفه کن تفنگ به دست آوردند.

گفتگو با مامور قلابی

احمد 57 ساله که مکانیک است ادعا می‌کند مرد ثروتمند در معامله خرید یک ملک سر او کلاه گذاشته بود و برای رسیدن به حقش دست به این سرقت مسلحانه زده است.

سابقه داری‌؟

نه.

چرا دست به این سرقت مسلحانه زدی؟

اردیبهشت ماه بود که مرد ثروتمند با همدستی چند املاکی یک ویلا که در شهرهای شمالی داشتم را خریدند و این در حالی بود آنها ادعا کردند قیمت ویلا 700 میلیون تومان است اما من پس از فروش فهمیدم ملک فروخته شده من یک میلیارد و 700 میلیون تومان ارزش دارد به همین خاطر از خریدار ملک خواستم تا مابقی پول را بازگرداند اما بی‌فایده بود و می‌‎گفت که نمی‌توانم کاری کنم به همین خاطر این نقشه را طراحی کردم.

اسلحه را از کجا آوردی؟

تفنگ بادی بود از قدیم داشتم

اما زمان دستگیری 2 تفنگ کلت کمری با فشنگ جنگی و صدا خفه‌کن پیدا کردند؟

آنها برای زمان جنگ بود که من از همان روز این 2 تفنگ را نگه‌ داشتم.

شوکر برقی را از کجا تهیه کردی؟

چندی قبل 2 بار از من زورگیری شده بود به همین خاطر یک شوکر برقی همراهم بود تا دیگر در دام زورگیران گرفتار نشوم.

با وسایل سرقتی چه کردی؟

همه را داخل خانه نگهداری کردم.

قصد داشتی با دلارها و طلاها چه کار کنی؟

من فقط می‌خواستم یک میلیارد طلبم را پس بگیرم و مابقی اموال آنها را پس می‌دادم.

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟

بله، اما نه یک روز پس از سرقت.

بنا به این گزارش، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟