به گزارش رکنا، سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با ترفند فروش پرنده زینتی، اقدام به دریافت بیعانه و هزینه پیک می‌کند و در نهایت هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ یک میلیون ریال به عنوان بیعانه و هزینه پیک دریافت می‌کند و تاکنون مبلغ ۶۲ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با استفاده از اقدامات تخصصی، متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضائی به این پلیس دلالت داده شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی مانند فروش پرنده زینتی، نگهداری و حمایت از حیوانات خانگی و... تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟