به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا شعبانپور، رئیس کلانتری 118 ستارخان در تشریح این خبر بیان داشت: از مدتی پیش سرقت های لوازم خودرو در محدوده طرشت، دانشگاه صنعتی شریف و اطراف شدت می گیرد و با توجه به حساسیت موضوع، در این زمینه گشت های محسوس و نامحسوس تشکیل می شود.

وی ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده، مشخص می شود سارقان بیشتر از خودروهای پلاک شهرستان و در بعضی موارد از خودروهایی که اطراف دانشگاه پارک می کنند سرقت هایشان را انجام می دهند.

وی افزود: ماموران در مرحله بعدی، با استفاده از تصاویربه دست آمده از دوربین های مداربسته، سارقان را شناسایی می کنند و متوجه می شوند این دو سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و در بیشتر موارد خودروی پراید، سرقت هایشان را مرتکب می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شیوه و شگرد آنها نیز به این شکل بود که یکی از آنها به سراغ خودروی مورد نظر می رفت و فرد دیگر نیز به زاغزنی می پرداخت تا در صورت رسیدن پلیس متواری شوند.

وی بیان داشت: روز گذشته ماموران به خودروی پرایدی که با سرعت کمی در حال گشت زنی بود، مشکوک و با بررسی موضوع متوجه می شوند آنها همان سارقان خودرویی هستند که باید دستگیر شوند.

وی تصریح کرد: در ادامه، تیمی از ماموران عملیات کلانتری وارد عمل شده و در اقدامی سریع و هماهنگ به سارقان دستور ایست می دهند که آنان بی توجه به دستور ایست سرعت خود را بالا برده و متواری می شوند.

سرهنگ شعبانپور ادامه داد: ماموران پس از چند بار ایست کشیدن، با توجه به قانون به کارگیری سلاح، بعد از شلیک دو تیر هوایی و یک تیر مستقیم، بالاخره به خودروی سارقان رسیده و جلوی فرار آنها را می گیرند.

وی گفت: این دو سارق سابقه دار پس از دستگیری به کلانتری دلالت داده شدند که از خودروی آنها پنج عدد باتری خودرو کشف شد و با فراخوان مالباخته ها به کلانتری، همگی باتری خودروی خود را شناسایی و تحویل گرفتند.

بنابراین گزارش، هر دو متهم که سه سابقه و محکومیت کیفری داشتند، به مقام قضائی معرفی شدند و شکاتی که احتمال می دهند از سوی این دو متهم هدف سرقت قرار گرفته اند می توانند برای شناسایی آنها مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟