به گزارش رکنا، سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: چندین نفر از دختران و پسران کرمانشاهی، با ارائه حکم قضایی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند شخصی ناشناس با انتشار مطالبی از آن‌ها در قالب صوت، تصویر و فیلم در شبکه هاب مجازی، آن‌ها را مورد تمسخر قرار داده و موجب هتک حیثیتشان شده است.

وی افزود: در ادامه کارشناسان پلیس فتا پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند شخص یا اشخاصی با راه اندازی چندین کانال تلگرامی اقدام به انتشار تصاویر همشهریان کرمانشاهی نموده و در قبال پاک کردن تصاویر اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کنند و از سوی دیگر اعضای این کانال‌ها نیز به سرعت در حال افزایش است که این موضوع می‌توانست باعث هتک حیثیت تعدادی کثیری از جوانان و نوجوانان در استان شود.

سرهنگ کریمی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی توانستند ادمین‌های کانال‌های موردنظر که سه نوجوان محصل بودند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی احضار کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان داشت: متهمان در مواجهه با ادله موجود ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کردند مدتی است به جهت سرگرمی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ساخت چند کانال نموده اند و مطالبی مشترک در قالب صوت، تصویر و فیلم از افراد و اقشار مختلف مردم را در آن منتشر می‌کردند و آن‌ها را به باد تمسخر می‌گرفتند.

وی به کاربران توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود خودداری نمایند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت طلب ایجاد می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد:هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، طبق ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم بوده و با منتشرکنندگان آن برخورد می‌شود. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟