به گزارش رکنا، یک پیرزن ساکن روستای سران از توابع ززوماهرو در شهرستان الیگودرز از روز دوشنبه هفته پیش مفقود شده و باوجود گذشت ۴ روز هنوز هیچ نشانی از او پیدا نشده‌است. پس از ناپدیدشدن این زن بلافاصله افراد محلی و نیز تیم امدادونجات هلال‌احمر لرستان تلاش‌های خود را برای یافتن او شروع کردند، اما هم‌چنان سرنوشت این پیرزن ۸۰ ساله در هاله‌ای از ابهام است.

عزت پرنیان فرزند خانم پنیری پرنیان پیرزن مفقودشده الیگودرزی اظهار داشت: مادر ما برای مراسم ترحیم مادر شهیدی از منطقه ماهرو به دورود رفته‌بود، پس از پایان مراسم به‌همراه شش نفر که خواهر، دختر، داماد و برادرزاده‌اش بودند به روستا برمی‌گردد.

تلاش برای جست‌وجو

وی افزود: ساعت ۷ غروب ماشین توقف می‌کند و تا ۵ کیلومتر مانده به روستای سران ماهرو به‌دلیل شرایط بد جاده مسافرین به‌صورت پیاده به مسیر خود ادامه می‌دهند، به گفته همراهان مادرم هوا مه‌آلود بوده و تشخیص افراد از نزدیک نیز سخت، زمانی که آن‌ها مشغول جابه‌جا کردن وسایل بوده‌اند به فاصله ۵ یا ۱۰ دقیقه متوجه نبود مادر می‌شوند.

پرنیان عنوان کرد: با اطلاع‌رسانی فوری نوه مادرم یعنی خواهرزاده‌ام، همه فامیل و اهل محل جست‌وجو را شروع می‌کنند؛ اما مادرم را پیدا نمی‌کنند روز بعد نیز گروه‌های مردمی وارد عمل می‌شوند، هم‌چنین از تیم هلال‌احمر و بخشداری هم به کمک آمدند، اما تاکنون نتیجه‌ای را نگرفته‌ایم.

معمای پیدانشدن مادر

فرزند مادر گمشده الیگودرزی بیان کرد: مادرم ۸۰ سال سن دارد به اراده خودش تا دورود رفته‌بود و از لحاظ هوشی و حافظه مشکلی نداشت، واقعاً این اتفاق برای خودمان هم به یک معمایی تبدیل شده‌است.

پرنیان گفت: در مورد حیوانات وحشی نیز باید بگویم تاکنون موردی مشاهده نشده‌است، درضمن مادرم علاوه بر لباس کیف و حتی بسته نانی که خریده‌بود را به‌همراه داشت بالأخره اگر اتفاقی رخ می‌داد باید آثاری را از او مشاهده می‌کردیم.

وی با بیان اینکه مادرم ۲ فرزند جانباز به نام‌های روزعلی و محمدعلی را تقدیم کشور کرده‌است، گفت: روستای سران ماهرو ۸ شهید و حدود ۴۰ تا ۵۰ جانباز دارد، از مسئولان تقاضا داریم حداقل به حرمت شهدا و جانبازان روستا جاده این منطقه و روستا را بهسازی کنند، زیرا اگر جاده خوب بود ماشین تا خود روستا می‌آمد و این اتفاق رخ نمی‌داد.

اعزام تیم امدادونجات

صارم رضایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر لرستان نیز در رابطه با ناپدیدشدن پیرزن الیگودرزی اظهار داشت: این خانم که مادر شهید هم هست روز دوشنبه هفته گذشته به‌همراه فرزندانش در حال بازگشت از شهر بوده و به‌محض پیاده‌شدن ار ماشین ناپدید می‌شود.

وی افزود: تجسس برای یافتن او از همان زمان توسط ۲۰۰ نفراز بستگان و افراد محلی شروع‌شده و عوامل کوهستان امدادونجات شول‌آباد هلال‌احمر نیز به منطقه اعزام می‌شود.

جست‌وجو با سگ‌های تجسس

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان عنوان کرد: ما برای سرعت‌بخشیدن به کار و برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایندی سریع تیم سگ‌های تجسس را با دو سگ از تجسس کشور به منطقه اعزام کردیم که نتوانستند کاری از پیش ببرند، هم‌چنین کوهنوردان فنی‌وحرفه‌ای تیم امدادونجات کوهستان را نیز به محل اعزام کردیم که حتی تا شعاع ۱۰ کیلومتری ارتفاعات و دهلیز‌ها را نیز جست‌وجو کردند.

وی بیان کرد: تجسس برای پیداشدن ردی از پیرزن مفقود الیگودرزی تا عصر روز چهارشنبه ادامه داشت، اما به‌دلیل بارش برف و باران امکان ادامه جست‌وجو نبود، با وجود پیگیری و جست‌وجو‌ها تاکنون خبری از این پیرزن نشده‌است.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

کدخبر: 452983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟