قتل در بهشت زهرای تهران + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، دو برادر که بر اثر شلیک گلوله به شدت آسیب دیده اند برای پیرمرد قصاص خواستند.

اوایل فروردین ماه سال 95 به مأموران کلانتری 116 مرقد امام خبررسید در مراسم چهلم فوت یک زن سالخورده در بهشت زهرا به دو پسر او شلیک شده است. دو برادر مجروح که یکی از ناحیه نخاع و دیگر از ناحیه فک آسیب دیده بودند به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

همسر برادر بزرگ به نام بابک به مأموران گفت: مراسم چهلم مادر شوهرم بود. همراه اقوام و فامیل در آرامگاه خانوادگیمان مشغول انجام مراسم بودیم تا بعد از مراسم برای خوردن ناهار به مسجد برویم. با همسر و سه فرزندم روبروی آرمگاه ایستاده بودم و برادرشوهرم به نام بهرام و خانوادهاش نیز کمی آن طرف تر بودند که ناگهان پیرمردی جلو آمد و اسم و فامیل شوهرم را صدا زد .به محض اینکه شوهرم برگشت او مقابل چشمان میهمانان کلتی بیرون آورد و به سمت شوهرم نشانه رفت.ما همه شوکه شده بودیم و فکر می کردیم او دیوانه است .اما یکباره گلوله ای به دهان برادرشوهرم شلیک کرد که از پشت گردنش بیرون آمد. یک گلوله هم به همسرم زد که به گردنش خورد و از کنار شانهاش خارج شد.

وی ادامه داد: پیرمرد در حال فرار بود که یکی از اقوام دنبالش کرد و خودروی تیبای سفیدش را متوقف کرد. او همچنان به تیراندازی ادامه می‌داد که پسرخاله همسرم او را گرفت و اسلحه را از دستنش بیرون کشید.

با اظهارات این زن دو برادر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و پیرمرد هفت تیرکش به شلیک اعتراف کرد. وی گفت: من از سالها پیش دوبرادر را می شناختم. انها صاحب یک کارخانه صنایع چوب بودند که ورشکست شده بود.انها اوضاع مالی خوبی نداشتند به همین خاطر سند خانه ام را به آنها دادم تا وام بگیرند. ولی آنها 14سال اقساط بانکی را نپرداختند. قرار بود بانک خانه ام را حراج کند که تصمیم به انتقام گیری گرفتم.

با اعتراف های متهم پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده و صبح دیروز به آن رسیدگی شد.

در ابتدای جلسه که به ریاست قاضی قربان زاده برگزار شد وکیل مدافع شاکی ها که یکی از ناحیه نخاع و دیگری از ناحیه فک و گردن به شدت آسیب دیده برای متهم اشد مجازات خواست و گفت: دو موکلم آسیب جدی دیده اند. یکی از آنها حتی کنترل ادار و مدفوع ندارد و نمی تواند هر دو پایش را حرکت دهد.

سپس متهم که به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی اش آزاد بود، در جایگاه ایستاد و گفت: سالها با دو برادر دوست بودم و آنها را میخشناختم. روزی آنها خواستند سند ملکیام را در اختیارشان بگذارم تا بتوانند 380 میلیون تومان وام بگیرند. از آنجائیکه میدانستم مشکل مالی دارند و ورشکسته شده اند قبول کردم تا گره از کارشان باز شود اما آنها در طول این مدت اقساط بانک را پرداخت نکردند و حالا 380 میلیون وام به یک میلیارد تبدیل شده است.قرار بود بانک خانه ام را بفروشد. چندبار سراغ دو برادر رفتم اما صحبت کردن با آنها هیچ فایده ای نداشت.

وی ادامه گفت: آنها باعث شدند سر پیری به بدبختی برسم.شرایط بدی داشتم.  مدتی پیش پسرم به خاطر شرایط مالی بد خودکشی کرد. من 14 سال صبر کردم اما دو برادر بی اعتنا به من زندگی شان را می کردند.به همین خاطر تصمیم گرفتم در مراسم پهلم مادرشان به بهشت زهرا بروم و با شلیک گلوله به دیوار شبستان آنها را بترسانم اما تیرها ناخواسته به دو برادر برخورد کرد.باور کنید قصد نداشتم به آنها آسیبی برسانم.

وی در خصوص تهیه اسلحه نیز گفت: یک سال و نیم قبل از این ماجرا اسلحه را به مبلغ 500 هزار تومان از کردستان خریده بودم چون به اسلحه علاقمند بودم.

با پایان دفاعیات این متهم هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟