چندی قبل مردی با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از یک کلاهبرداری تلفنی خبر داد و گفت: من کارمند بیمارستان هستم. عصر روز بیست و هشتم مهر فردی که خود را از عوامل حسابداری بیمارستان محل کارم معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و گفت که بخشی از حقوق رئیس بیمارستان به اشتباه به حساب من واریز شده و به‌همین علت حسابم مسدوده شده است او از من درخواست کرد که برای اصلاح تراکنش و همچنین رفع مسدودی حسابم به دستگاه خودپرداز بانک مراجعه کنم.

پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز و استعلام موجودی حسابم، متوجه شدم مبلغی به حسابم منتقل نشده بود و ضمن تماس با همان شماره تلفن گفتم که وجهی به حسابم منتقل نشده است اما این فرد بیان داشت وجه در حساب مسدود شده و قابل رؤیت نیست. همچنین کدی را که با صفر شروع می‌شد به من داد و از من خواست که کد را در قسمت انتقال وجه وارد نمایم و مدت 5 ثانیه دکمه ثبت را نگه دارم، ولی پس از این کار متوجه شدم که کد اعلام شماره کارت بوده و مبلغ 29 میلیون و 900 هزار و 298 ریال از حسابم کسر شده است.

در تحقیقات پلیسی رد پای یکی از مجرمان حرفه‌ای که در زندان محبوس بود به دست آمد و با دستور قضایی متهم از زندن احضار شد و تحت بازجویی اولیه قرار گرفت.

متهم در ابتدا منکر ارتکاب هر جرمی بود، ولی پس از مشاهده دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که کلاهبرداری را یکی از هم سلولی‌هایش انجام داده است ولی مبلغ به حساب وی واریز شده است.

سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» - رئیس پایگاه یکم تصریح کرد: با دستگیری متهم دوم و تحقیقات تکمیلی پلیسی، تاکنون 6 نفر از مالباختگان در شهرهای مختلف کشور مانند استان‌های مرکزی، همدان و تهران که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی شده‌اند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟