قاتلان صادق برمکی به این شرط اعدام می شوند / درخواست جنجالی مادر داغدیده! +فیلم
حجم ویدیو: 6.67M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

به گزارش رکنا، رئیس دادگستری مهاباد گفت: حکم قصاص سه متهم که در شهریور سال گذشته یک جوان 19 ساله به نام «صادق برمکی» را در این شهرستان به قتل رسانده بودند در دیوان عالی کشور تایید شد.حجت الاسلام غفار نظامیان با اشاره به مشارکت 3 نفر در قتل Murder برمکی و معاونت یک نفر در این قتل بواسطه تهیه آلت قتل گفت: حکم قصاص نفس این 3 نفر صادر و متهم چهارم این پرونده نیز به اتهام معاونت در قتل به 10 سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی ادامه داد: پس از صدور حکم اعدام execution برای سه متهم اصلی مبنی بر قتل این جوان مهابادی و حبس تعزیری برای نفر چهارم به عنوان مشارکت، وکلای متهمان نسبت به حکم اعتراض کردند.

حجت الاسلام نظامیان اضافه کرد: دیوان عالی کشور نیز با بررسی مجدد پرونده بدون هیچ تغییری حکم اولیه را تایید کرد.

سال گذشته صادق برمکی جوان 19 ساله مهابادی به دعوت دوستانش خانه را ترک کرد و سه روز بعد جسد سوخته وی در حومه مهاباد کشف شد.

قاتلان صادق برمکی سال گذشته در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند؛ پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود یک جسد ناشناس و سوخته در اطراف مهاباد، بلافاصله موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و به بازپرس ویژه قتل ارجاع داده شد.

در ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده مادر صادق برمگی خبر از تایید حکم قصاص قاتلان فرزندش در دیوان عالی کشور داد و گفت: برای اجرای حکم باید تفاضل دیه را که مبلغ آن 462 میلیون تومان است پرداخت کنیم اما متاسفانه توان آن را نداریم.

وی ادامه داد: از ملت شریف ایران تقاضا دارم به هر میزانی که می توانند برای به مجازات رسیدن قاتلان فرزندم به ما کمک کنند، چشم امید ما اول به خدا و سپس به شما است.

شماره کارت به نام معصومه محمدامینی جهت کمک برای فراهم شدن مبلغ دیه:

6037997512530230

دیه به چه کسی می‌رسد؟

عبدالصمد خرمشاهی وکیل پایه یک دادگستری وکارشناس حقوقی در خصوص پرداخت دیه برای اعدام 2 متهم دیگر این پرونده به رکنا گفت: طبق قانون دیه پرداخت شده به خانواده 2 جوان اعدامی پرداخت می‌شود.

وی  در خصوص سوال خبرنگار رکنا درباره آتش زدن جسد مقتول در پرونده صادق برمگی گفت: من اطلاعات کامل در خصوص این پرونده و صدور حکم قاضی ندارم اما آتش زدن جسد یا همان «جنایت به میت» از نظر قانونی مجازات دارد و دیه نیز باید پرداخت شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟