پشت پرده مهاجرت ایرانیان به یک روستا در سوئیس / 60 هزار یورو به هر ایرانی می دادند!

به گزارش خبرنگار رکنا؛ چندی پیش در سایت های گردشگری خبری با عنوان در روستای آلبنین سوئیس زندگی کنید و 60 هزار یورو پاداش بگیرید انتشار یافت.

زندگی و اقامت در این روستای کوهستانی سبب شد بسیاری از افراد هوس مهاجرت به سرشان بزند و برای اقامت در این کشور و گرفتن این پول هنگفت ده سال از عمرشان را در یک روستای کوهستانی که 1300 متر از زمین ارتفاع دارد بگذرانند.

طی تماس تلفنی که خبرنگار رکنا با سفارت سوئیس در ایران برقرار کرد مسئولین مربوطه اساسا این خبر را رد کردند و مهاجرت به این کشور با این شرایط را تایید نکردند.

همچنین در تماس دیگری با یک موسسه حقوقی که در زمینه مهاجرت فعالیت دارد این خبر کذب برشمرده شد.

لازم به ذکر است در این خبر کذب آمده بود به دلیل خالی شدن سکنه مفامات این روستا در سوئیس طی فراخوانی اعلام کردند که مهاجر از سراسر دنیا می پذیرند و در ازای زندگی 10 ساله در این کشور 60 هزار یورو به هر خانواده 4 نفری تعلق می گیرد. در حالیکه این خبر از سوی سفارت سوئیس و موسسه های مهاجرتی تایید نشد و رویای سفر به سوئیس با پاداش 60 هزار یورویی دروغ و فریب بود.

ناگفته پیداست برخی از این سایت های گردشگری یا موسسات مهاجرتی برای فریب مهاجران ایرانی یا برای معروف شدن دست به اقدامات این چنینی می زنند که از پایه و اساس وجود ندارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدیه شایگان
آیا این خبر مفید بود؟