2 مرد در نیم ساعت تازه عروس تهرانی را به خاک سیاه نشاندند +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 36.89M | مدت زمان ویدیو: 00:05:43

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ ظهیری، رییس پلیس Police پیشگیری تهران به رکنا گفت: چندی قبل با افزایش پرونده‌های سرقت Stealing از خانه ها در شهرک غرب و سعادت آباد تهران ماموران کلانتری 134 شهرک غرب برای دستگیری دزدان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 134 شهرک غرب با حضور در محل های سرقت و با توجه به تصاویر دوربین مداربسته که از دزدان به ثبت رسیده بود، موفق به شناسایی دزدان شدند و در ادامه پاتوق دزدان در منطقه سعادت آباد ردزنی شد.

سرهنگ ظهیری ادامه داد: ماموران با اقدام به تعقیب و گریز متهمان کردند که دو نفر از متهمان در تعقیب و گریز سریع پلیسی زمینگیر و دستگیر شدند که از آنها آلات و ادوات جرم Crime نیز کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از انتقال دو متهم به کلانتری و انجام تحقیقات اولیه متهمان شروع به انکار کردند تا اینکه با دیدن مدارک موجود در پرونده لب به اعتراف گشودند.

سرهنگ ظهیری تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود اظهار داشتند از هر خانه حدود 200 الی 800 میلیون تومان سرقت می کردند و تا این لحظه 30 شاکی موفق به شناسایی این سارقان شده اند.

وی ادامه داد: یکی از متهمان به تازگی و حدودا یک ماه بود که از زندان Prison آزاد شده بود. متهمان به انجام سرقت ها اعتراف کرده اند و با هماهنگی های قضائی برای انجام ادامه تحقیقات در اختیار ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

وی گفت: بهتر است شهروندان نکات ایمنی را رعایت کرده و خانه های خود را به سیستم های امنیتی مجهز کنند.

گفتگو با متهمان

محمد رضا 35 ساله که یکی از دزدان حرفه‌ای در سطح کشور است ادعا می کند که سرقت‌ها کار او نبوده است.

سابقه داری؟

بله، 3 بار بخاطر سرقت و مواد مخدر Drugs زندان بودم.

آخرین بار کی زندان بودی؟

یک ماه پیش از زندان آزاد شدم.

چرا دوباره دزدی theft کردی؟

من دزدی نکردم.

ولی در تصاویر دوربین مداربسته محل‌های سرقت تصویر تو را ثبت کرده‌اند؟

نمی‌دانم،من قبلا در شهرهای مختلف دزدی کردم و به خاطرشان نزدیک به یک میلیارد تومان رد مال دادم.

چرادزدی می کنی؟

سکوت.

چطور دستگیر شدی؟

پنج شنبه ماموران به سراغمان آمدند که من فرار Escape کردم و در زمان فرار ناگهان با یک خودروی پژو پارس تصادف Crash کردم.

من بیگناهم

یوسف 37 ساله یکی از همدستان محمدرضا درحالیکه تازه کار است اما خیلی حرفه‌ای سعی دارد با داستانسرایی خود را بیگناه معرفی کند.

سابقه داری؟

نه.

چرا دزدی؟

من دزدی نکردم.

ولی در همه تصاویر دوربین مداربسته صحنه سرقت حضور داری؟

کار من نبوده و اشتباهی دستگیر شدم.

چرا زمان دستگیری فرار کردی؟

ترسیدم، یک دفعه یک خودروی شاسی بلند سمتم آمد و ماموران لباس شخصی به سمتم آمدند ترسیدم و فرار کردم.

اگر کاری نکرده بودی چرا فرار کردی؟

خوب فکر نمی کردم پلیس هستند.

اما خودت گفتی ماموران لباس شخصی آمدند؟

نمی دانم «سکوت».

طعمه‌های دزدان

یکی از شاکیان پرونده گفت: پنج شنبه هفته گذشته دزدان از بالکن طبقه دوم وارد ساختمان شدند و پس از ورود به خانه‌مان، گاوصندوق داخل خانه را از بالکن به پایین پرت کرده و سپس آن را روی زمین کشانده و سوار بر خودرویشان به سرقت برده‌اند.

یکی دیگر طعمه های دزدان ادامه داد: روز سرقت، خواهرزنم که تازه عروس است از طبقه اول ساختمان به طبقه سوم که ما در آن ساکن هستیم آمد و پس از نیم ساعت وقتی به خانه‌اش بازگشت متوجه سرقت طلاهایش شد.

وی افزود: دزدان از بالای نرده‌های 2 ساختمان کناری ما وارد حیاط شده و پس از شیشه در حیاط وارد خانه شده و تنها دست به سرقت طلا و پول ها زده بودند که در این مدت فکر نمی‌‎کردم انقدر زود این دزدان دستگیر شوند.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر دراختیار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دارند و چنانچه کسانی در منطقه سعادت آباد و شهرک غرب خانه‌هایشان هدف سرقت این بانددزان قرار گرفته به کلانتری 134 شهرک غرب مراجعه کنند و تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان این دزدان ادامه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟