اعتراف هولناک مخترع جوان برای قتل بازرگان بیرجندی + عکس

اواخر سال گذشته خبر مفقود شدن بازرگان معروف بیرجندی در شهر پیچید اما در بیست و هفتم اسفند ماه ساعت 9 صبح به پلیس Police جنایی و قاضی Judge کشیک مخابره شد که جسدی در پتو و در حاشیه یکی از روستاهای بیرجند رها شده است. جسد ابتدا به عنوان مجهول الهویه تحویل پزشکی قانونی شد اما با تماس پلیس به خانواده ای که چند روز پیش خبر مفقود شدن سرپرست خانواده را اعلام کرده بودند و شناسایی جسد توسط پسر فرد مفقود شده، اقدام های کارآگاهان با همراهی بازپرس ویژه قتل Murder برای رمزگشایی از جزئیات این حادثه Incident آغاز شد.

با استفاده از شگردهای پلیسی و حضور مستمر بازپرس، رفت و آمدهای جوانی 29 ساله و مراودات گذشته او با مقتول تحت نظر و بررسی قرار گرفت و فرد مظنون دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، متهم در اعتراف هایش، پرده از جنایت Crime هولناک خود برداشت و خود را یک مخترع معرفی کرد و به پلیس گفت که برای سرمایه گذاری یک طرح توسط یک نهاد به مقتول معرفی شدم اما او در جریان کار خلف وعده کرد که بین من و او دلخوری پیش آمد. او افزود: نقشه قتل را با استفاده از قرص انجام و نزدیک مشهد دو قرص را به مقتول دادم که در آزاد راه باغچه حالش به هم خورد و در صندلی عقب خودرو دراز کشید و من هم برای اطمینان بیشتر گلوی او را فشار دادم اما او هیچ عکس العملی از خودش نشان نداد.

آن جا بود که تصمیم گرفتم جسد را در حاشیه بیابان رها کنم اما به دلیل ازدحام جمعیت نشد و به سمت تهران و سپس شهر ری رفتم اما دوباره به بیرجند آمدم و جسد را در دو پتو و در حاشیه یکی از روستاهای بیرجند رها کردم.

به گزارش خبرنگار ما، بعد از تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست، پرونده در صحن علنی شعبه اول دادگاه کیفری یک مطرح و توسط قضات مجرب رسیدگی شد. در ابتدای جلسه، قاضی رمضانی طرفین پرونده را به آرامش دعوت کرد و سپس نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و برای متهم مجازات شایسته را خواستار شد. بعد از آن اولیای دم؛ همسر و فرزند او در جایگاه ایستادند و از دادگاه اشد مجازات را برای متهم خواستار شدند. در ادامه متهم جوان در جایگاه ایستاد که اتهام های قتل عمد مقتول، کلاهبرداری Fraud اینترنتی و جعل قرارداد با امضای مقتول به او تفهیم شد. متهم صحبت هایش را این طور شروع کرد که من همه چیز را قبول دارم اما وقتی مقتول قرص ها را خورد شروع به شیرینی خوردن کرد که حالش بد شد.

قاضی گفت که در اعتراف ها به فشار دادن گلوی مقتول معترف بودید و متهم در جواب گفت که گلوی مقتول را فشار ندادم و اگر این کار را می کردم باید آثاری به جا می ماند. در ادامه قاضی افزود: بعد از گذشت سه تا چهار روز و قرار گرفتن جسد در پتو آثاری باقی نمی ماند که متهم سکوت اختیار کرد. قاضی سپس انگیزه از قتل را پرسید که متهم اعلام کرد پاسخی ندارد.در ادامه وکلای اولیای دم و متهم به دفاع از موکلان خود پرداختند و دفاعیات را در قالب لایحه به دادگاه تقدیم کردند که متهم دوباره در جایگاه ایستاد و ضمن تفهیم اتهام در آخرین دفاع خود گفت: هتک حرمت به میت را می پذیرم اما تقاضای عفو و بخشش از خانواده او را دارم. در پایان قاضی«رمضانی» ختم رسیدگی به پرونده را اعلام و اظهار کرد: در مهلت قانونی رای پرونده صادر و به طرفین ابلاغ خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

فیلم آرشیوی از ماجرای قتل تاره فارس ملکه زیبایی عراق

کدخبر: 447826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟