سرهنگ محسن ناصری رئیس پلیس راهور استان ایلام با بیان اینکه استفاده از خودرو‌های دولتی بدون داشتن مجوز و برگ ماموریت در ساعات غیراداری ممنوع و خلاق مقررات است، اظهار داشت: برابر قانون، خودروی دولتی وسیله نقلیه‌ای است که برای اجرای وظایف مشخص و معین در هر وزارتخانه و یا شرکت و موسسه دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به پست سازمانی و مقام معینی اختصاص ندارد.

وی با اشاره به توقیف ۱۰ دستگاه خودروی دولتی فاقد مجوز از شروع این طرح افزود: در قانون به صراحت آمده است که استفاده از اتومبیل‌های دولتی در ساعات غیراداری منحصراً برای انجام ماموریت‌های اداری مجاز است و باید با صدور برگ ماموریت و ثبت در دفتر مخصوص از طرف مقام مجاز با قید زمان و تعداد همراهان صورت بگیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: به رغم صراحت و تاکید قانون در خصوص ممنوعیت استفاده شخصی از خودرو‌های دولتی، متاسفانه بار‌ها شاهد استفاده غیرقانونی مدیران و کارکنان ادارات و شرکت‌های دولتی از وسایل نقلیه سازمان متبوع خود در روز‌های تعطیل و ساعات غیراداری بوده‌ایم، آن هم در حالی که حامل اعضای خانواده بوده‌اند!

ناصری تاکید کرد: برخورد جدی با این دسته افراد که از بیت المال سوء استفاده می‌کنند به خواسته دادستان استان و مطالبه عمومی تبدیل شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: علی رغم اینکه بار‌ها مدارک این افراد قانون‌شکن توسط مامورین اخذ شده و مراتب به سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه منعکس شده، اما تاکنون شاهد برخورد مناسب و بازدارنده از سوی مسوولان مربوطه که مانع تکرار این رفتار غیرقانونی شود، نبوده ایم.

سرهنگ ناصری در پایان با بیان اینکه فصل‌الخطاب برای پلیس، قانون و مقررات است و برای اعمال قانون و رفع توقیف تفاوتی بین خودور‌های شخصی و دولتی وجود ندارد، تصریح کرد: ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده، منوط به اجازه دادستان استان و ارائه مدارک قانونی و تسویه کلیه حساب‌ها است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟