عکس / خودسوزی خبرنگار مسلمان در خیابان جنجالی شد
حجم ویدیو: 9.24M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22

روز دوشنبه به دنبال خودسوزی یک خبرنگار-عکاس تونسی، درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی در شهر قصرین در غرب این کشور روی داد. شاهدان عینی که از نزدیک ماجرا را دیده بودند به رویترز گفتند عبدالرازک زرگیوی در اعتراض به شرایط اجتماعی خود را به آتش کشید.

یک شهروند تونسی در مصاحبه با رویترز گفت نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن مردم که به منظور نشان دادن اعتراض خود خیابان‌ها را بسته و لاستیک آتش زده بودند، از گاز اشک آور استفاده کردند.

زرگیوی در ویدئویی که پیش از مرگش در فیس‌بوک منتشر کرده بود گفت هرگاه افراد بیکار در شهر او می‌خواهند اعتراض کنند حملات نظامی برای ساکت کردن آنها به راه می‌افتد. او در ادامه ویدئوی خود می‌گوید: «این یک درخواست از مردم قصرین است. من اعتراض را با خودم شروع می‌کنم».

اتحادیه روزنامه‌نگاران پس از این حادثه Incident بیانیه‌ای صادر کرد و در آن دولت را مسئول آنچه که فساد نامید، دانست. در این بیانیه آمده این فساد بلای جان رسانه‌ها شده است و موجبات آزار آنها را فراهم می‌کند.

تونس در سال‌های اخیر در باز کردن فضا برای رسانه‌ها پیشرفت‌هایی داشته است؛ اما دولت‌هایی که پی در پی در این کشور بر سر قدرت آمده‌اند نتوانستند از طریق اصلاحات نقدینگی و ایجاد شغل، رشد اقتصادی را بهبود بخشند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟