سرهنگ حسن محمدنژاد اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با بنده تماس گرفته و عنوان داشت که از برنامه رادیو جوان تماس می‌گیرد و شما در قرعه‌کشی مسابقه، برنده ۵۰ میلیون‌ریال کمک هزینه عتبات عالیات شده‌اید و سپس با ترفند و فریب مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال نمودن رمز دوم حساب بانکی‌ام، مبلغ ۵۳۰ میلیون ریال از حسابم برداشت کرد به همین منظور تقاضای رسیدگی پرونده را دارم.

وی افزود: در ادامه با توجه به شکایت صورت گرفته با دستور مقام قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس Police فتا استان مازندران قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد که علاوه برشاکی پرونده، از افراد دیگری نیز با همین شیوه و شگرد سرقت Stealing شده‌است.

رئیس پلیس فتا مازندران عنوان کرد: در ادامه با بررسی‌های تکمیلی و فنی به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس، مشخص‌شد که وجوه مورد نظر به شماره کارت‌های مختلفی واریز و سپس درطلافروشی‌ها و موبایل فروشی‌های یکی از شهر‌های استان گیلان، صرف خرید سکه و موبایل می‌شد؛ سرانجام کارشناسان این پلیس توانستند متهم را که سابقه‌دار نیز بود، در یکی از شهر‌های اطراف تهران شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با هماهنگی مقام قضائی ماموران این پلیس با اخذ نیابت قضائی به شهرستان مذکور مراجعه کرده و اقدام به جلب و دستگیری متهم کردند ، در ادامه نیز در بازدید از مخفیگاه وی تعداد ۱۳ عدد کارت عابربانک به همراه تعدادی سیمکارت و کپی شناسنامه کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدنژاد اشاره کرد: متهم پس از سیر مراحل قضایی به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد و در تحقیقات گفت ؛ قبلاً به جرم Crime کلاهبرداری Fraud پیامکی دستگیر و روانه زندان Prison شده و در آنجا با شخصی آشنا شدم، در ادامه وی به من پیشنهاد همکاری داد و من نیز بعد از آزادی Freedom از زندان در ۲۰ بانک مختلف افتتاح حساب نمودم و با مبالغی که این شخص به این حساب‌ها واریز می‌کرد، اقدام به خرید سکه و موبایل و فروش آن‌ها می کردم.

وی گفت: در ادامه با بررسی‌های به‌عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم ردیف دوم در حال حاضر از زندان آزاد شده و تحقیقات در خصوص شناسائی و دستگیری وی ادامه دارد. ضمناً از مالباختگان این پرونده در کل کشور خواستاریم تا برای تنظیم شکایت به دادسرای محل سکونت خویش مراجعه کنند تا پرونده آن‌ها برای بررسی به پلیس‌فتا ارسال شود.

سرهنگ محمدنژاد ضمن بیان اینکه هرگز نباید به پیامک‌ها و تماس‌های غیر واقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه کرد، گفت: به پیامک‌ها و تماس‌هایی که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست که اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آن‌ها پاسخ ندهید.

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری شما جلوی دستگاه عابر بانک نیست و فقط ارائه شماره کارت لازم است و از دادن دیگر اطلاعات درج شده بر روی کارت مثل تاریخ اعتبار کارت و cvv۲ و رمز اول و دوم جداً خودداری کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟