اسراری که مـتهمـان سرقت از ساختمان‌های مشهد لو دادند+ عکس

عصر بیست و چهارم آذر مالک یک دستگاه پراید با شنیدن آژیر دزدگیر خودرواش که از داخل پارکینگ مجتمع مسکونی به گوش می‌رسید، هراسان و نگران و در حالی که پله‌ها را با سرعت پشت سر می‌گذاشت، خود را به پارکینگ رساند. او مرد جوانی را پشت فرمان دید که خودرو را روشن کرده و مشغول باز کردن قفل فرمان است. مالک پراید بلافاصله در خودرو را به روی دزد The Thief جوان بست و با فریادهای بلند آی دزد، آی دزد، همسایگان را به کمک طلبید. سارق که خود را در معرض دستگیری دید ناگهان چاقویی را از جیب اش بیرون کشید و با گشودن در دیگر پراید به مالک آن حمله ور شد. مالک خودرو که با دیدن تیغه چاقو وحشت کرده بود، همچنان فریاد می‌زد ولی سارق جوان با پای پیاده از محل گریخت و وارد خیابان در منطقه الهیه شد. مالک خودرو که در این لحظه برادرش نیز به کمک وی آمده بود، به تعقیب دزد فراری پرداخت ولی ناگهان راننده یک دستگاه وانت پیکان از روبه رو در حالی که در مسیر خلاف جهت حرکت می‌کرد، مقابل دزد فراری پدال ترمز را فشرد و با سوار کردن سارق تحت تعقیب از محل گریخت. در این هنگام راننده یک دستگاه پژو پارس که شاهد این صحنه بود، بلافاصله به تعقیب وانت پرداخت ولی راننده وانت با فشردن پدال گاز با سرعت سرسام آوری از محل دور شد. با وجود این راننده پژو موفق شد شماره پلاک وانت را یادداشت کند و بدین ترتیب با تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس Police 110، نیروهای گشت انتظامی کلانتری الهیه مشهد، عازم محل وقوع جرم Crime شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. دقایقی بعد راننده وانت که برای صحنه سازی و بی گناه جلوه دادن خود، درحال بازگشت به محل حادثه Incident بود، توسط نیروهای انتظامی در حالی دستگیر شد که حدود 400 کیلوگرم انواع آهن آلات ضایعاتی در قسمت بار خودرو بود. این مرد 37 ساله که با دستور سرهنگ توفیق حاجی زاده (رئیس کلانتری الهیه مشهد) به مقر انتظامی انتقال یافته بود، با کسب مجوزهای قضایی از قاضی Judge سیدهادی شریعت‌یار (معاون دادستان مشهد) مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت ولی در پاسخ به سوالات افسران تجسس خود را بی خبر از همه اتفاقات نشان می‌داد. به همین دلیل این متهم به دستور قاضی شریعت یار و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده، در اختیار نیروهای تجسس قرار گرفت تا تحقیقات بیشتری در این باره صورت گیرد. متهم این پرونده که در مراحل بازجویی به تناقض گویی افتاده بود، در نهایت راز ماجرای سرقت Stealing از ساختمان‌های نیمه ساز را فاش کرد و مدعی شد که آهن آلات مذکور را با همدستی برخی نگهبانان ساختمان‌های در حال احداث، به فروش می‌رسانند و مبلغ به دست آمده را به تساوی بین خود تقسیم می‌کنند.

راننده وانت پیکان به این شرط حاضر شد راز دزدان را افشا کند که همدستانش از این موضوع بویی نبرند!

نگهبان ساختمان در حال احداث را می‌شناختی؟ بله! ما با بسیاری از آن‌ها دوست هستیم و کنار یکدیگر در اتاقک نگهبانی مواد مخدر Drugs مصرف می‌کنیم!

کارفرما متوجه این سرقت‌ها نمی‌شد؟ در بسیاری از موارد که آهن آلات ضایعاتی در محل ساختمان زیاد بود، کارفرما متوجه سرقت‌اندکی از آهن آلات نمی‌شد ولی اگر همه یا بخش زیادی از آهن‌ها را می‌فروختند، نگهبان ساختمان صحنه‌های ساختگی سرقت را برای کارفرما تشریح می‌کرد.

فردی که با کمک شما از صحنه سرقت در پارکینگ مجتمع مسکونی گریخت، چه کسی بود؟ نمی‌دانم ! او را نمی‌شناسم و حتی نمی‌دانم برای چه فرار Escape می‌کرد!

پس چرا او را سوار کردی؟ اشتباه کردم! نمی‌دانستم او سارق است!

چرا وقتی یکی از شهروندان با پژو شما را تعقیب کرد، همچنان به فرار ادامه دادی؟

من متوجه تعقیب آن راننده نشدم!

سابقه زندان Prison هم داری؟ بله! یک بار در زندان تحمل کیفر کرده ام.

تا به حال سرقتی انجام داده‌ای یا مالخری کرده ای؟ نه! تاکنون نه سرقت کرده‌ام و نه اموال سرقتی خریده ام!

وانت مال کیست؟ متعلق به یکی از بستگانم است!

در پی اعترافات این متهم و افشای راز سرقت از ساختمان‌های در حال احداث، بلافاصله با راهنمایی و صدور دستورات ویژه قضایی از سوی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی، نگهبان 32 ساله یکی از ساختمان‌های نیمه ساز در منطقه الهیه مشهد نیز در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر و به کلانتری هدایت شد. این متهم نیز که سعی داشت خود را مبرا از سرقت‌های مذکور جلوه دهد، در اعترافاتی ضمنی گفت: قبول دارم که آهن آلات و ضایعات فلزی ساختمان را به راننده وانتی داده‌ام که او را از قبل می‌شناختم. ولی قصد داشتم روز بعد ماجرای فروش آهن آلات را به کارفرما گزارش دهم!

این متهم درحالی که مدعی بود ماجرای فروش آهن‌ها توسط من با دیگر سرقت‌ها تفاوت دارد به رازگشایی از سرقت‌های مذکور پرداخت و ادامه داد: برخی از نگهبان‌های این گونه ساختمان‌ها مانند من اعتیاد دارند و مبلغی را که کارفرما برای نگهبانی به آن‌ها می‌دهد، کافی نیست و نمی‌توانند هزینه‌های اعتیاد و زندگی خودشان را تامین کنند به همین دلیل آهن‌آلات ساختمانی را با همدستی دوستانشان که وانت دارند یا خریداران ضایعات که آن‌ها را می‌شناسند، به سرقت می‌برند و سپس ماجرای ساختگی دستبرد توسط دزدان را برای کارفرما بازگو می‌کنند! این متهم در ادامه افشای اسرار دزدان افزود: نگهبان ساختمان، بعد از خارج کردن آهن آلات، بلافاصله با کارفرما و گاهی با پلیس تماس می‌گیرد و با دادن چند شماره قلابی پلاک خودرو، مدعی می‌شود که آهن آلات ساختمان توسط دزدان به سرقت رفته است و من هم پیاده خودرو را تعقیب کرده‌ام ولی نفسم برید و نتوانستم به خودرو برسم!

تحقیقات در این پرونده برای دستگیری متهم فراری از پارکینگ مجتمع مسکونی و کشف سرقت‌های احتمالی دیگر توسط اعضای دستگیر شده باند همچنان ادامه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سیدخلیل سجادپور / خراسان

کدخبر: 446445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟