داعشی های دهه 60 ایران را بیشتر بشناسید ! + عکس

به گزارش رکنا، گروهک منافقین که پیش از انقلاب و با تحریف ایدئولوژی به بی‌راهه قدم گذاشته بود، از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی نیز به راه خود ادامه داده و جنگ خیابانی را برای پیشبرد اهداف شوم خود در نظر گرفت. آن‌ها با ترور Assassination شخیصت‌های تاثیرگذار و به خاک و خون کشیدن مردم عادی، تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا شاید چهره‌ای قدرتمند از خود به نمایش بگذارند.

ظهور سازمان مجاهدین خلق

برای ریشه‌یابی و تحلیل خط‌مشی منافقین، ضروری است تا به چرایی شکل‌گیری، اهداف، اعضا و ایدئولوژی این سازمان بپردازیم:

در شهریور ماه سال 1344 "محمد حنیف نژاد"، "سعید محسن" و تعدادی از دانشجویان فعال، بر مبنای ایدئولوژی اسلام سازمان مجاهدین را برای مبارزه با "امپریالیسم" یا نظام سرمایه‌داری تاسیس کردند. اما پس از مقابله و نفوذ ساواک و کشته شدن اعضای اصلی، مذهبی و مبارز آن همچون "مجید شریف واقفی"، سازمان مجاهدین در سال 1354 با انتشار بیانیه‌ای، رسمأ اعلام کرد که ایدئولوژی خود را از "اسلام" به "مارکسیست" تغییر داده‌ است.

"سردار محسن رشید" مبارز انقلابی و پژوهشگر سیاسی در راستای انحرافات این سازمان می‌گوید: "تفکیک سفره مبارزان مسلمان با مارکسیست‌ها در زندان Prison و سپس تمایل سران مجاهدین خلق به اشتراک مجدد با مارکسیست‌ها این زمینه را در زندان ایجاد کرد که سران مجاهدین خلق در زندان به دروغ، خود را مخالف تغییر ایدئولوژی معرفی می‌کنند و آنها همچنان به گرایشات مارکسیستی تمایل دارند. چنین ذهنیتی کم‌کم واژه نفاق را در ذهن‌ها پدید آورد و زمینه منافق بودن سازمان مجاهدین خلق را ایجاد کرد."(1)

سازمان پس از انقلاب اسلامی ایران

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، "مسعود رجوی" و "موسی خیابانی" به‌عنوان رهبران اصلی این سازمان، ضمن دیدار با امام خمینی(ره)، خواستار ایجاد جمهوری دمکراتیک خلق شدند اما حضرت امام(ره) فرمودند: "جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد" و این سرآغاز جدایی راه این گروهک از مردم و نظام شد.

از این‌ برهه به بعد، توطئه و اخلال در نظام با تظاهرات و جنجال‌آفرینی سرلوحه فعالیت‌های برخی از اعضای سازمان قرار گرفت و هدف سرنگونی نظام نوپای اسلامی و به قدرت رسیدن خود را با تفکر نخ‌نمای غربی؛ "هدف وسیله را توجیه می‌کند" دنبال کردند و تا آن‌جا به اختلافات درون‌سازمانی رسیدند که امام خمینی(ره) لقب "منافقین" را به آن‌ها داده و فرمودند: "منافقین از کفار بدترند."

سازمان مجاهدین خلق از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰، پس از افشای چهره نفاق‌گونه‌ی خود و عدم دستیابی به قدرت و رده‌های بالای نظام، با اعلام مبارزه مسلحانه، سلاح ترور و توطئه را آشکارا به دست گرفت و هنگامی که بنی‌صدر رأی بی‌کفایتی خود را در 20 خرداد 60 از مجلس دریافت کرد و از سوی امام خمینی(ره) فرمان عزل حکومتی صادر شد، سازمان نیز مقابله مسلحانه علیه جمهوری اسلامی را شدت بخشیدو‌‌ پروژ حذف رهبران و پیروان خط امام را رسمأ کلید زد.

حملات یکی پس از دیگری شروع شد. دوم تیرماه انفجار بمب در سالن راه‌آهن قم در لحظه پیاده و سوارشدن مسافرین 7 شهید و 50 زخمی به‌جای گذاشت. ششم تیرماه بمبی که در مسجد ابوذر تهران روی تریبون منبر سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در ضبط‌صوت جاسازی‌شده بود، منفجر شد و ایشان را مجروح کرد.

تمام جنایات منافقین

امام خمینی(ره) طی پیامی که پس از مجروحیت آیت‌الله خامنه‌ای صادر کرده بودند، در مذمت این گروه ضدِمردمی فرمود:‌ اینان آن‌قدر از بینش سیاسی بی‌نصیب‌اند که بی‌درنگ پس از سخنان شما در مجلس و پیشگاه ملت، به این جنایت Crime دست زدند و به کسی سوءقصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و ستاد در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است... آیا با این اعمال وحشیانه و جرائم ناشیانه، وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب‌خورده از دام خیانت Cheat اینان رها شوند؟"(2)

موج ترورها همچنان ادامه داشت. 7 تیر، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و بیش از ۷۰ تن از اعضای مؤثر در نظام، سپس انفجار در ریاست جمهوری و شهادت رجایی و باهنر در 8 شهریور، به شهادت رساندن شهید محراب آیت‌الله مدنی، عبدالکریم هاشمی نژاد و 20 آذر شهادت آیت‌الله دستغیب و ... تنها بخشی از سیاهه‌ی جنایات این سازمان است.

ارتش آزادی‌بخش منافقین

پس از ماه‌ها جنگ خیابانی و ترور‌های مستمر، منافقین در سال ۶۱ به عراق گریختند و درحالی‌ که ایران و عراق در تنش‌های سیاسی به‌سر می‌بردند، این سازمان طرفداران و اعضای خود را به بازوی "نظامی ارتش آزادی‌بخش" تبدیل کرده و با مشارکت در جنگ علیه ایران، به همکاری با "صدام حسین" مفتخر شد!

گروهک منافقین که با حمایت‌های همه‌جانبه‌ی استکبارطلبان غرب و شخص صدام حسین، سعی در احیای ماهیت سازمانی خود داشت، بزرگ‌ترین خدمات فکری و نظامی را برای تصاحب خاک ایران، به عراق ارائه می‌کرد. ستون پنجم، یا همان جاسوسان سازمان در میان رزمندگان دفاع مقدس، بیش از یک‌صد عملیات نظامی علیه مواضع نیروهای ایرانی شکل دادند. در اواخر جنگ تحمیلی و در سال 1367، منافقین عملیات "فروغ جاویدان" را تدارک دیدند و به ایران حمله کردند که این عملیات کور، با مقابله‌ی چهار روزه‌ی ارتش ایران مواجه و شکست مفتحضانه‌ای را برای منافقین رقم زد.

امروزه، هر کجا که سخن از اختلال در پیشرفت و توسعه‌ی جمهوری اسلامی ایران به میان می‌آید، نام سازمان تروریستی به چشم می‌خورد.

فاز غربی منافقین

امروزه اعضای این سازمان از آشفتگی و شکاف عقیدتی عمیقی برخوردار و در بسیاری از کشورهای مختلف پراکنده شده‌اند. هدف امروزی منافقین و اربابان غربی آن‌ها اشاعه‌ی تروریسم جهانی با هدف متزلزل‌سازی نظام جمهوری اسلامی ایران است. آن‌ها از انواع مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ما سوءاستفاده کرده و مسیری برای موج‌سواری بر این مشکلات می‌یابند.

پی‌نوشت:1- چطور مجاهدین خلق به منافقین تبدیل شد،انصاف نیوز، بهمن ۱۳۹۳

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟