به گزارش رکنا، کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه گفت: یک فروند لنج صیادی با ۹ سرنشین شهریور در آب‌های خلیج فارس با شلیک پلیس Police ساحلی امارات رو به رو شد که یکی از سرنشینان به نام یاسین لطفی پور بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داد و بقیه سرنشینان هم دستگیر و به امارات منتقل شدند.

کیمیا زارع افزود: پس از پیگیری وزارت امور خارجه و تامین هزینه، امروز جسد این صیاد بوشهری با پرواز از امارات به شیراز و سپس بوشهر انتقال یافت.

او بیان کرد: کار‌های لازم برای بازگشت هشت سرنشین دیگر لنج یادشده به کشور نیز در حال پیگیری است.

کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر تصریح کرد: چندی پیش دادگاه صیادان بوشهری که پلیس ساحلی امارات آن‌ها را دستگیر کرده، پایان یافته، اما هنوز زمان آزادی Freedom آن‌ها مشخص نیست.

۱۴ شهریور در حالی که این صیادان در حوالی منطقه مُطاف در آب‌های عسلویه بودند و قصد داشتند به بوشهر برگردند، با تیراندازی نیرو‌های پلیس امارات متحده عربی روبه رو شدند که بر اثر آن، یک نفر کشته شد و دو نفر زخمی شدند.

براساس کنوانسیون‌های بین المللی، تیراندازی به سمت شناور‌ها حتی اگر وارد آب‌های ساحلی کشور دیگری شوند، غیرقانونی است، اما با این وجود، پلیس ساحلی کشور‌های حوزه خلیج فارس بار‌ها به شناور‌های استان بوشهر به بهانه‌های مختلف تیراندازی کرده و باعث کشته یا زخمی شدن سرنشینان آن‌ها شده‌اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟