به گزارش رکنا، رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش‌های مستمر رئیس دادگستری، دادستان، مسئول اداری و اعضاء شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف اندیمشک، جوان محکوم به قصاص که دوست خود را به قتل Murder رسانده بود را از چوبه دار رها کردند.

عبدالعباس زبیدی نیا افزود: در سال ۹۱ یک جوان اندیمشکی با دوست خود درگیر، و او را به قتل می‌رساند و این حادثه Incident موجب اختلاف بین دو طایفه می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش‌های فراوانی برای حل و فصل موضوع و همچنین جلب رضایت خانواده مقتول از سوی خیرین، بزرگان و ریش سفیدان صورت می‌گیرد، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

زبیدی نیا در ادامه اظهار داشت: جوان محکوم به اعدام execution قریب ۶ سال به جرم Crime قتل عمد در زندان Prison محبوس بوده و چند روز قبل که قرار بود حکم این جوان اجرا شود خوشبختانه با تلاش‌های مستمر رئیس دادگستری، دادستان، مسئول اداری و اعضاء شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف اندیمشک و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، در نهایت اولیاء دم از خون فرزند خود گذشتند و چراغ امید به زندگی را در دل فرد محکوم و خانواده وی روشن نمودند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه فرهنگ ایثار و بخشش از جمله موضوعاتی است که در این پرونده‌ها جهت کاهش دعاوی و جرائم از سوی شورا‌های حل اختلاف پیگیری می‌شود و روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها صلح و سازش را جزء اولویت‌های کار‌های خود قرار دهند و این نوع بخشش‌ها موجب به پایان رسیدن نزاع و درگیری بین یک قوم و یک طایفه می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟