شکارچی گراز در گرگان دستگیر شد

به گزارش کنا، محسن محسنی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان در جریان گشت و کنترل مناطق و زیستگاه های این شهرستان در منطقه شصت کلاته موفق به شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف شدند.

وی افزود: ماموران از این شکارچی متخلف، لاشه یک راس گراز وحشی شکار شده را کشف و ضبط کردند و پرونده این متخلف برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به گزارش ایرنا، این دومین بار در یک ماه گذشته است که شکارچیان خوک وحشی به دام محیط بانان گرگان افتادند؛ در هفته نخست آبان نیز در مناطق جنگلی غرب گرگان ،یک شکارچی متخلف گراز وحشی دستگیر شده بود.

گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی به ‌شمار می‌رود، بدن گراز بسیار متراکم و سر بزرگ و پاها کوتاه دارد، خز او از موهای زبر و ضخیم و بلندی بوده که در پشت سر و گردن تا شانه و تا وسط بدن بلندتر است و رنگ آن از خاکستری تیره تا سیاه و قهوه‌ای متغیر است.

گرازهای نر بزرگسال با بیش از 70 کیلوگرم وزن، از 100 تا 150 سانتیمتر طول دارند و ارتفاع آنها از شانه تا زمین به 90 سانتیمتر می‌رسد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 440937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟