توت فرنگی های آلوده بازهم دردسر آفرید

هفته گذشته پلیس Police کوئینزلند استرالیا گزارش داد، یک زن 50 ساله به عنوان عامل میوه های آلوده به سوزن که طی دو ماه گذشته در شش ایالت این کشور تعدادی مجروح برجای گذاشت، دستگیر شده و احتمالا با محکومیت 15 سال حبس روبه روست.

این درحالی است که پلیس نیوزیلند با ارائه گزارشی به رسانه های این کشور از دریافت شکایت های جدید در مورد توت فرنگی های آلوده به سوزن دریافت کرده است.

طبق این گزارش فردی که از این توت فرنگی ها استفاده کرده تحت درمان قرار گرفته و وزارت بهداشت نیوزیلند به مردم این کشور در مورد مصرف توت فرنگی هشدار داده است.

نیوزیلند از وارد کنندگان اصلی توت فرنگی از همسایه اش استرالیاست.

پلیس نیوزیلند دو ماه پیش نیز در گزارشی اعلام کرد که توت فرنگی های آلوده به سوزن استرالیا به این کشور رسیده است.

براساس این گزارش دستکم 200 بسته توت فرنگی در دو ماه پیش از سوپرمارکت های ایالت های آلوده جمع آوری و معدوم شده است.

طبق گزارش پلیس نیوزیلند توت فرنگی های جدید آلوده به سوزن در شهر کوچک جزیره ای Geraldine درجنوب این کشور فروخته شده است.

پلیس نیوزیلند در گزارش خود تاکید کرد تحقیقات دراین زمینه شروع شده اما هنوز مشخص نیست که علت وجود سوزن در میوه ها ناشی از نیوزیلند است یا از استرالیاست.

دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در اواخر سپتامبر گذشته (مهرماه) گزارش داد که 100 مورد شکایت از ایالت های مختلف این کشور در مورد آلودگی میوه ها به ویژه توت فرنگی به سوزن دریافت شده و هزاران کیلو گرم میوه به همین دلیل در ایالت های نیوساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند معدوم شد.

وجود سوزن در برخی میوه‌های مختلف مانند توت‌فرنگی، سیب و موز ابتدا در ایالت کوئینزلند و سپس در تعداد دیگری از ایالت های این کشور گزارش شد و حدود دو ماه به عنوان یک چالش جدی امنیتی در استرالیا مطرح بود.

پلیس استرالیا گزارش داده بود، شکایات متعددی را در سه ایالت مختلف این کشور در مورد وجود سوزن در توت فرنگی ها دریافت کرده که این شکایات به 6 ایالت نیز گسترش یافته است.

دولت استرالیا این اقدام را شبه تروریستی معرفی و اعلام کرد که برای یافتن عامل یا عاملان آن 100 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

استرالیا بزرگترین صنعت تولید و صادرات توت فرنگی را در منطقه آسیا – اقیانوسیه دارد و مقام های این کشور این موضوع را تهدیدی برای رشد این صنعت و صادرات میوه های استرالیایی به کشورهای منطقه اعلام کردند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟