مهدی تقی زاده رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در تشریح عملکرد ۷ ماهه‌ی معاونت شورای حل اختلاف استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱ فقره پرونده قتل Murder در حوزه قضایی زرند، ۱ فقره پرونده قتل در حوزه قضایی ریگان و ۳ فقره پرونده قتل در حوزه قضایی کهنوج به صلح و سازش منجر شده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان در امور شورا‌های حل اختلاف افزود: در حال حاضر تعداد ۳۱۲ شورای حل اختلاف در ۳۱ حوزه قضایی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۱۸ شورای شهری رایی، ۱۰۵ شورای شهری صلحی و تعداد ۸۹ شورای حل اختلاف روستایی است.

این مقام قضایی به آمار پرونده‌های مختومه اشاره کرد وگفت: در ۷ ماهه ابتدای سال جاری تاکنون۹۵ هزار و ۵۷۹ فقره پرونده به شورا‌ها وارد شده و تعداد ۹۴ هزارو ۶۰۸ فقره پرونده مختومه شده است و تعداد ۹۷۱ پرونده به موجودی شورا‌های حل اختلاف استان افزوده شده است.

تقی زاده با اعلام اینکه بیش از ۶۲ هزار پرونده حقوقی و کیفری قابل مصالحه در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان وجود داشته است، گفت: از مجموع این آمار تعداد ۲۸ هزار و ۳۰ فقره از طریق صلح و سازش به سرانجام رسیده است.

وی افزود:در ۷ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته موارد ارجاع پرونده‌های شورای حل اختلاف به میزان ۱۴ درصد افزایش، پرونده‌های مختومه ۱۲ درصد افزایش ومصالحه‌ها نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است.

تقی زاده گفت: دعاوی مالی با ۲۹ هزار ۹۷۶ فقره پرونده بیشترین آمار را در بین دعاوی مختومه داشته است.

این مقام قضایی افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۴۹هزار و ۲۹۰ فقره از پرونده‌ها به صورت حکمی درشورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است که از این تعداد به ۲ هزار و ۸۸۷ فقره از پرونده‌ها اعتراض و تعداد ۱۱۳ فقره نقض شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان در امور شورا‌های حل اختلاف استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان ۸ شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان Prison در حال فعالیت هستند که میزان پرونده‌های ورودی به این شعبه‌ها هزار و ۲۹۹ و پرونده‌های مختومه هزار و ۲۴۹ فقره گزارش شده است که از این تعداد ۷۰ درصد با صلح و سازش مختومه شده است.

تقی زاده افزود: در ۷ ماهه ابتدای سال ۹۷ تعداد ۳۹۷ زندانی Prisoner در استان کرمان آزاد شده اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱ نفر بوده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟