سرهنگ منصور قزاقی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت خانمی 23 ساله مبنی بر مزاحمت های سریالی فردی ناشناس در شبکه اجتماعی "واتساپ" و خدشه دار کردن امنیت روانی وی و خانواده اش موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس Police فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی پرونده با یک سری تحقیقات گسترده فنی در فضای سایبر مزاحم سایبری را که مردی جوان است را در یکی از مناطق هسته مرکزی شهر زابل شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهم 27 ساله در بازجوئی های به عمل آمده در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده به بزه انتسابی با انگیزه انتقام جویی و ایجاد شک و بدبینی برای خانواده شاکی اعتراف کرد.

سرهنگ قزاقی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم به دلیل شکایات مشابه از او در شهرهای همجوار خاطر نشان کرد: طبق ماده 18 قانون Law جرائم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابرات اکاذیبی را منتشر کند علاوه بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

شایان ذکر است، پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث Accidents سایبری مطلع شوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟