پلیس این خانواده 4 نفره بیرجندی را با هم به زندان فرستاد+ عکس
حجم ویدیو: 24.60M | مدت زمان ویدیو: 00:03:55

خانواده اولین محل تربیت افرادی است که قرار است وارد جامعه شده و نقش‌هایی را ایفا کنند. حال اگر این خانواده خود محلی برای پرورش نادرست فرزندان باشد باید منتظر عواقب بد آن در جامعه باشیم.

در شهرستان بیرجند پاتوق مواد مخدری توسط نیروهای پلیس Police پلمپ شد که در آن بیش از ۳۶۵ گرم مواد مخدر Drugs صنعتی از نوع هروئین و شیشه کشف شده و چهار نفر از افرادی که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر کرده بودند و همگی اعضای یک خانواده بودند، دستگیر شدند.

آتشی که به جان یک خانواده افتاد

همراه پلیس وارد این پاتوق که در واقع محل زندگی این خانواده بود شدیم. دری کوچک و زنگ زده ما را به داخل خانه داهنمایی می‌کرد. در حیاط کوچک خانه چیزی جز چند وسیله کهنه نبود. حیاطی که در دو دوطرفش دو اتاق بود.

وارد اتاق این خانه که می‌شدی روی فرش‌ها و طاقچه‌هایش وسایل مصرف مواد مخدر به چشم می‌خورد و عکسی از مادر و کوچکی فرزندش که به دیوار میخ شده بود.

همه چیز در این خانه بوی سردی می‌داد که بخشی از آن به بوی نامطبوع مواد مخدر برمی‌گشت و بخشی حکایت از تباهی یک خانواده داشت.

بعد از پلمپ این خانه، با ماموران پلیس وارد پاسگاه شدیم تا با این خانواده صحبت کنیم.

حسین، ۵۶ ساله و پدر خانواده‌ای است که به علت خرید و فروش مواد مخدر منزلشان پلمپ شده و در چنگال قانون Law اسیر شده‌اند.

او در هنگام رفتن به دادگاه در حالی که پابند به پاهایش بسته شده است، با او صحبت می‌کنم. ابتدا به سختی سخنش را آغاز می‌کند و از رازهای زندگی‌اش می‌گوید.

وی می‌گوید: شش ماه است که از سر نداری این کار را انجام می‌دهم، چرا که با ماشین کار می‌کردم و چون پول بیمه‌اش را نتوانستم پرداخت کنم به خرید و فروش مواد روی آوردم.

وی از هزینه‌های زندگی می‌نالد و ادامه می‌دهد: ۸ فرزند دارم و هزینه‌های رندگی بالا بود و من نمی‌توانستم از پس هزینه‌ها برآیم.

او بیان می‌کند که خانواده‌ام درگیر کار من نبوده‌اند اما پلیس همدستی تمام افراد این خانواده را در خرید و فروش مواد مخدر تایید کرده است‌.

حسین ادامه داد: مشتری خاصی نداشتم و به افرادی که بیشتر میانسال فودند و به خانه‌ام مراجعه می کردند مواد مخدر می‌فروختم.

زمانی که به او گفتیم با این کارت جوانان بسیاری را به راه خلاف کشاندی، گفت: من به جوانان مردم کاری نداشتم و آنان خود با مراجعه به منزل من مواد مخدر تهیه می کردند.

او می گوید به متادون اعتیاد دارد، اما خانواده‌اش هیچ اعتیادی ندارند.

حسین ادامه می‌دهد: با دستگیر کردن من ریشه مواد مخدر نابود نمی‌شود و باید این مشکل ریشه‌ای حل شود.

وی می گوید: اگر من را حمایت کنند تا بتوانم از پس هزینه‌های زندگی بربیایم دیگر بعد از آزادی Freedom از زندان Prison دنبال مواد مخدر نمی‌روم.

با همسر او هم کلام شدم. فاطمه صغری ۵۶ ساله است و یک بار به علت داشتن ۲ گرم کراک دستگیر شده اما باز هم دوباره سر و کارش به اینجا افتاده است.

نکته جالب اینجا بود که به علت سردی هوا دائما شال روی سرش را روی دوش پسرش می‌انداخت تا سرما نخورد، اما با خود فکر کردم که چطور وقتی نگران سرما خوردن جسمش است نگران سرما خوردن روحش نبوده و با این روش زندگی او را بزرگ کرده است.

وی می‌گوید: مدتی با همسرم آشغال جمع می‌کردیم اما هزینه‌های زندگی باعث شد تا به خرید و فروش موارد مخدر روی آورم و در پارک‌ها موارد مخدر را تهیه می‌کردم.

وی از جرم Crime همسرش اظهار بی اطلاعی کرده و ادامه می‌دهد: درگیر بیماری مادر و برادرم بودم و نمی‌دانستم همسرم چه کاری می‌کند.

پسران جوان این زوج نیز با پابند کنارشان نشسته بودند. آنان از جرم پدرشان اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گویند از صبح تا شب بیرون از خانه دنبال یک لقمه نان بودیم و نمی‌دانستیم پدرم این کار را می‌کند.

پسر بزرگتر این خانواده در حالی که از سرما دست‌هایش می‌لرزد می‌گوید: صاحب کارها پولمان را نداده و جز راه جرم راهی برایشان نمانده بود.

امین، پسر ۲۰ ساله خانواده نیز می‌گوید: صحبتم با جوانان این است که بار کج به منزل نمی‌رسد و اگر جرمی می‌کنند یک روز در دست‌های قانون اسیر می‌شوند.

او در حالی که با دست صورتش را پوشانده بود، گفت: قانون باید من و برادر و مادرم را آزاد کند، چرا که ما شریک جرم پدر نبوده و از کارهایش اطلاعی نداشتیم.

صحبتمان با این خانواده به پایان رسید و آنان با دست‌هایی لرزان و زنجیرهایی بر پا راهی دادگاه شدند و من در حالی که دور شدنشان را نظاره می‌کردم در این اندیشه بودم که چرا به جای اینکه زندگی ائمه اطهار(ع) راه و رسم زندگی ما باشد باید در راه‌هایی این چنین که عاقبش تباهی و نابودی خانواده‌های بسیاری است قدم برداشت. به چه قیمتی زندگی که باید مامن امنی برای فرزندان و جایگاه عطوفت پدر و مهربانی مادر باشد به محلی برای تباهی زندگی‌های دیگر تبدیل شود. واقعا به چه قیمتی؟

شش پاتوق مصرف مواد مخدر در بیرجند پلمپ شد

آتشی که به جان یک خانواده افتاد

سرهنگ حسین محمدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز در حاشیه پلمپ این پاتوق مواد مخدر  گفت: از ابتدای امسال شش پاتوق مصرف مواد مخدر در بیرجند پلمپ شد.

وی افزود: یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی مقابله و مبارزه با مواد مخدر اعم از قاچاق، خرده فروشی، توزیع کننده و مصرف کنندگان مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه این مقابله با مواد مخدر با قاطعیت تمام در استان در حال انجام است، افزود: بیش از ۷۰ مرحله طرح‌های پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در استان اجرا شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: در اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۲۰۰ نفر از قاچاقچیان، حاملان و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

محمدی ادامه داد: بیش از ۲۳ تن انواع مواد مخدر و بیش از ۶۵۰ دستگاه اعم از خودرو و موتورسیکلت در خراسان جنوبی از این افراد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه خرده فروشان واسط مستقیم بین فروشندگان و مصرف کنندگان هستند، افزود: در راستای دستگیری آنان طرح‌های مستمر و شبانه روزی را اجرا می‌کنیم.

وی گفت: از ابتدای امسال ۴۷۰ خرده فروش مواد مخدر در استان دستگیر و بیش از ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از آنان کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی پاتوق‌های مواد مخدر پلمپ شده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال شش پاتوق مصرف مواد مخدر در بیرجند پلمپ شده است.

محمدی اظهار کرد: در این پاتوق که امروز پلمپ شد، بیش از ۳۶۵ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین و شیشه کشف شده و چهار نفر از افرادی که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر کرده بودند دستگیر شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد مراقب فرزندان خود باشند تا در دام قاچاقچیان مواد مخدر نیافتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم هرگونه اطلاعی از خرید و فروش مواد مخدر را با پلیس مبارزه با مواد مخدر در میان بگذارند تا نسبت به پاکسازی استان از مواد مخدر اقدام شود.

محمدی یادآور شد: نیروی انتظامی با قاطعیت به پلمپ پاتوق‌های مواد مخدر و برخورد قانونی با فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر ادامه خواهد داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟