به گزارش رکنا به نقل از نشریه بازتاب افغانستان، شواهد و قرائن موجود حکایت از دست داشتن سرویس‌های جاسوسی آمریکا (سیا) و عربستان در قتل Murder سمیع الحق، رئیس جمعیت علمای پاکستان دارد.

این نشریه در گزارشی به چرایی قتل سمیع الحق رئیس جمعیت علمای پاکستان پرداخت و تاکید کرد: «ادعا‌هایی وجود دارد که اخیرا دولت افغانستان و آمریکا، تماس‌هایی با سمیع الحق برقرار کرده بودند. اینکه این تماس‌ها در چه سطحی بوده و به چه نتایجی منتهی شده، به درستی مشخص نیست.»

با این حال، قراین و نشانه‌های متفاوت و متضادی وجود دارد که دامنه عوامل قتل او را از سرویس‌های جاسوسی و استخباراتی پاکستان تا افغانستان و حتی آمریکا گسترش می‌دهد.

برخی از کارشناسان هم معتقدند اختلافات قدیمی سمیع الحق با سعودی‌ها درباره تکفیری‌ها و اتحاد میان اهل سنت پاکستان که قطعا این اتحاد به ضرر عربستان می‌توانست باشد و حمایت وی از گروه‌های مخالف آمریکا و عربستان می‌تواند فرضیه دخالت عربستان را در قتل او تقویت کند.

گفتنی است مهاجمان ناشناس جمعه شب گذشته پس از حمله به خانه سمیع الحق در شهر راولپندی پاکستان او را با ضربات چاقو کشته اند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 433370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟