زن ضد پیامبر اسلام اعدام نمی شود! + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا،دادگاه عالی پاکستان حکم اعدام execution یک زن مسیحی را که به کفرگویی علیه پیامبر اسلام محکوم شده بود لغو کرد.

ثاقب نصیر، قاضی Judge ارشد دادگاه عالی پاکستان روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر گفت آسیه ‌بی‌بی، زن مسیحی که در سال 2010 در دادگاه عالی لاهور به جرم Crime کفرگویی علیه پیامبر اسلام به مرگ محکوم شده بود در صورت نداشتن اتهامی دیگر فورا آزاد خواهد شد.

حزب اسلام‌گرای تحریک لبیک از هواداران خود خواست تا قاضی این پرونده را به قتل Murder برسانند. این جریان افراطی پاکستان تهدید کرده است که در صورت تغییر حکم آسیه بی‌بی و آزادی Freedom وی، تظاهرات گسترده خیابانی به راه بیاندازد.

اسلام‌گرایان افراطی در هفته‌های گذشته قاضیان این پرونده را تهدید کرده بودند.

آسیه بی‌بی که پنج فرزند دارد در سال 2010 پس از بحث و مشاجره با یک فرد مسلمان به جرم کفرگویی (توهین) به پیامبر اسلام  محکوم به مرگ شد، حکمی که واکنش بسیاری از مسیحیان را در جهان برانگیخت.

پاپ بندیکت شانزدهم و پاپ فرانسیس نیز به مورد آسیه بی‌بی واکنش نشان دادند و یکی از دختران آسیه در سال 2015 با پاپ فرانسیس دیدار کرد.

حکم وی همچنین در پاکستان موافقان و مخالفان سرسختی پیدا کرد تا جایی دو سیاستمدار پاکستانی که می‌خواستند شرایط آزادی وی را فراهم کنند ترور Assassination شدند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟