به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس Police سرهنگ حسن نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان اظهار داشت : در پی شکایت یکی از کشاورزان مبنی بر کلاهبرداری Fraud افرادی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی از وی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

وی افزود : شاکی این پرونده در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ فروش بذر کشاورزی روبرو شدم و جهت خرید بذر مبلغ یک میلیارد و 880 میلیون ریال به حساب فرد فروشنده واریز کردم اما پس از دریافت کالا متوجه شدم محصولات ارسالی تقلبی است و قابلیت کشت ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان بیان کرد : در ادامه ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات علمی و تخصصی پیچیده دریافتند که تیمی متشکل از 4 نفر اکانت ناشناس در قالب فروش محصولات کشاورزی و بذر مخصوص در شبکه های اجتماعی از کشاورزان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ نیکبخت افزود: با تحقیقات پلیس فتا مشخص شد متهمان با ترفندهای خاصی به انتقال مبالغ به حساب‌های متعدد جهت منحرف کردن مسیر تحقیقات پلیسی اقدام کردند که در ادامه با تحقیقات بیشتر سرانجام مخفیگاه این کلاهبرداران در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد.

وی گفت : با شناسایی مخفیگاه متهمان ، ماموران با اخذ نیابت قضائی به استان مذکور اعزام شدند و کلاهبرداران را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردندو پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان با هشدار در خصوص کلاهبردرای در شبکه‌های اجتماعی گفت : به کاربران توصیه می‌کنیم از پرداخت هرگونه وجهی قبل از تحویل کالا و مطمئن شدن از اصالت آن خودداری کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟