سرهنگ ‌"علی کریمی رئیس پلیس Police فتا استان کرمانشاه گفت: به دنبال مراجعه حضوری یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این‌ که شخصی ناشناس با نفوذ به اکانت ایمیل متصل به تلفن همراه وی اقدام به بک‌آپ گرفتن از پیام‌ها، تماس‌ها و تصاویر‌شخصیش کرده، پرونده ای تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وى افزود: پس از اخذ اظهارات شاکى و بررسی مدارک و تجهیزات دیجیتال موجود توسط کارشناسان پلیس فتا ادعای نامبرده مورد تاًیید گرفت و توانستند با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را که از دوستان شاکی بود شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و اظهار کرد که با کسب اعتماد شاکی و به بهانه ارسال ایمیل اطلاعات وی را دریافت و سپس اقدام به بک‌آپ گیری از اطلاعات گوشی وی کرده است.

رئیس پلیس فتا همچنین با توصیه به شهروندان درباره استفاده از رمز عبور مناسب که قابل حدس زدن نباشد، گفت: بهتر است افراد از ارائه ایمیل و رمز خود به دیگران خودداری کرده و اگر مجبور به اینکار هستند حتماً در سریعترین زمان ممکن رمز اکانت خود را تغییر دهند.

وی در پایان، به روز بودن آنتی ویروس بر روی سیستم‌ها را ضروری دانست و گفت: کاربران برای جلوگیری از نفوذ هکرها باید از فایروال‌های (دیوراه آتش) قوی جهت جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟