ترور فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی قندهار افغانستان

ژنرال عبدالرازق اچکزی، فرمانده پلیس Police و ژنرال عبدالمومن حسین خیل رئیس امنیت ملی قندهار بر اثر تیراندازی در نشست امنیتی که به منظور بررسی امنیت برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور و با حضور فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان در محل استانداری جریان داشت، کشته شدند.

زلمی ویسا والی قندهار، سخنگوی والی و خبرنگار تلویزیون ملی افغانستان نیز در این حادثه Incident زخمی شده اند. پیش از این رسانه ها اعلام کرده بودند که زلمی ویسا والی قندهار نیز در این حمله کشته شده است.

ژنرال شریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز ضمن تایید کشته شدن فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی قندهار اعلام کرد که این حمله توسط گلبدین یکی از محافظان والی قندهار انجام شده است. وی همچنین افزود که نبی الهام، فرمانده مرکز فرماندهی 404 میوند نیز در این حمله به شدت زخمی شده است.

اسکات میلر، فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو که تحت عنوان حمایت قانع در افغانستان مستقر هستند نیز در این نشست امنیتی حضور داشته، اما به دلیلی از این جلسه خارج شده و آسیبی ندیده است.

در همین حال فرماندهی نیروهای حمایت قاطع ناتو اعلام کرد که در نتیجۀ این حمله دو سرباز آمریکایی نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر قاری یوسف احمدی، از سخنگویان گروه طالبان مدعی شد که این حمله توسط یک عضو نفوذی این گروه صورت گرفته است. به گفته وی هدف اصلی این حمله اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای آمریکایی در افغانستان و ژنرال عبدالرازق اچکزی بوده است.

گفتنی است ژنرال عبدالرازق اچکزی، از فرماندهان معروف نیروهای امنیتی افغانستان بود که عملیات موفقیت آمیزی را علیه گروه طالبان رهبری می کرد. وی از سیاست های پاکستان و طالبان در منطقه به شدت انتقاد می کرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید
منبع:خبرگزاری آناتولی

کدخبر: 427222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟