سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس Police فتای استان البرز و اعلام شکایتی مبنی بر این که مبالغ هنگفتی از حساب آن‌ها کسر شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به این که فعالیت مجرمانه کلاهبرداران در این بخش حرفه‌ای و بدون باقی گذاشتن کوچک ترین ردی از آن‌ها بود، شناسایی و دستگیری اعضای باند را دچار پیچیدگی می‌کرد.

سرهنگ اقبالی اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۹ نفر از اعضای این باند شدند، این افراد با اجاره یک دکه در مسیر گذر مسافران از استان البرز اقدام به کپی کارت‌های بانکی می کردند و به این شیوه از ۱۲۰ نفر از شهروندان به میزان ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری Fraud کرده بودند.

رئیس پلیس فتای البرز در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداران افزود: در ابتدا یک زن و شوهر با هویت جعلی اقدام به اجاره یک دکه در شهرستان نظرآباد استان البرز کردند و با استفاده از یک دستگاه pos، کارت‌های بانکی مشتریان را کپی و رمز‌های آن‌ها را نیز یادداشت می‌کردند.

سرهنگ اقبالی با بیان این که متهمان با همین شیوه و به صورت باند‌های چندنفره در شهر‌های کرج، تهران و قزوین از مشتریان خود کلاهبرداری کرده اند افزود: سردسته این باند کلاهبرداری در خارج از کشور به سر می‌برد که از سوی پلیس اینترپل تحت تعقیب است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟