مرگ کودک 4 ساله به دست خاله معتادش در اصفهان / دادستانی مقصر است ؟!

جمعه شب خبر مرگ پسر 4 ساله در جرقویه سلفی در نیک آباد اصفهان در خبرگزاری ها منتشر شد. موضوع از این قرار بود که این پسر بچه بعد از شیطنت های کودکانه خاله خود را عصبانی کرده و مورد ضرب و شتم مرگبار این زن بی رحم قرار می گیرد. این پسربچه که در خانواده ای خلافکار در شیراز به دنیا آمده است بعد از چند سال به دلیل اینکه پدر و مادرش به جرم Crime موادمخدر به زندان Prison افتادند با دستور مقام قضایی در شیراز به دست خاله خود که در نیک آباد اصفهان زندگی می کند سپرده می شود. حالا سوال اینجاست آیا بچه ای که به چنین مشکلی برمی خورد مقام قضایی نباید در مورد کسی که می خواهد سرپرستی بچه را به او بسپارد تحقیقات کند؟ شاید آن شخص صلاحیت سرپرستی از این بچه را ندارد. با وجود اتفاقی که برای این پسر 4 ساله افتاد می توان گفت خاله معتاد این پسر صلاحیت نگهداری از این کودک را نداشت. ساعاتی بعد از اینکه این زن معتاد Addicted پسر خواهر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده بود حال جسمانی این کودک رو به وخامت می رود و خاله او مجبور می شود وی را به بیمارستان ببرد و به مسئولان بیمارستان بگوید که کودک آزار دیده با خودروی در حال حرکت برخورد کرده است. پسر بچه 4 ساله به خاطر جراحات وارد شده به دست خاله اش در بیمارستان جان خود را از دست می دهد. خاله بی رحم زمانی که متوجه می شود کودک فوت کرده است ا فرار Escape می کند. با توجه به این که خاله پسر فوت شده متواری شده بود پلیس Police خیلی زود تحقیقات خود را آغاز کرد و او را دستگیر کرد. این نخستین بار نیست کودکان به دست والدین یا آشنایان خود مورد آزار و اذیت و تجاوز Rape قرار می گیرند، خیلی از این اتفاق ها اجتناب ناپذیر است اما در موضوع های به این شکل می توان با کمی تحقیق درباره کسی که سرپرستی کودک را می خواهند در اختیارش بگذارند از این نوع اتفاق ها جلوگیری کرد.

نظر محمد صالح نقره کار وکیل پایه یک دادگستری را درباره قانون Law واگذاری سرپرستی کودکان می خوانیم.

تحقیقات نسبت به صلاحیت فرد به عنوان سرپرست قبل از واگذاری شخص باید انجام شود و طبق نظامات ضوابط احراز صلاحیت فرد سرپرست در اداره سرپرستی دادسرای عمومی انقلاب وجود دارد. احضار صلاحیت فرد به صورت مستمر کنترل و پایش شود و در این زمینه قصور در دادستانی انجام شده است.

وی افزود: شاید در اداره سرپرستی دادسرای عمومی انقلاب 100 مورد کودک بدون سرپرست وجود داشته باشد که 20 نفر از آنها به شکل های گوناگون و به صورتی که پسر 4 ساله فوت شده بدون سرپرستی شان واگذار شده باشد که دادستانی موظف است به صورت مستمر صلاحیت شخصی که سرپرستی کودکان به آنها واگذار شده است کنترل شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کدخبر: 425067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟