سرهنگ حسین براری در نشست خبری امروز با اشاره به موقعیت خاص شهر کرمانشاه، گفت: کرمانشاه تنها کلانشهر استان است و حدود 90 درصد جرائم در این شهرستان رخ می دهد و این امر بار مسئولیت پلیس Police شهرستان را دوچندان کرده است.

وی در تشریح عملکرد شش ماهه انتظامی شهرستان، گفت: تنها در شش ماهه ابتدای امسال 7500 متهم در حوزه جرائم مختلف در شهرستان دستگیر شده‌اند که از این تعداد حدود 3000 نفر سارق بوده‌اند.

براری، مبارزه با سرقت Stealing را اولویت اصلی پلیس شهرستان عنوان کرد و افزود: عمده سرقت‌های استان مربوط به سرقت های خُرد است و 40 درصد این سرقت‌های خُرد هم مربوط به سرقت لوازم و قطعات خودرو است که هوشیاری مردم در کاهش این جرائم تاثیر بسزایی دارد.

براری با اشاره به نقش موثر معتادان متجاهر در سرقت های خُرد استان، گفت: واقعا پلیس از این قضیه در رنج است و اگر دستگاه‌ها همکاری کرده و مکانی برای جمع آوری این افراد در نظر گرفته شود، پلیس ظرف کمتر از 48 ساعت تمام این افر اد را جمع آوری می کند و قطعا جمع آوری این افراد تاثیر بسیاری در کاهش آمار سرقت استان خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به افزایش 36 درصدی دستگیری سارقین در نیمه ابتدای امسال، گفت: همچنین طی این مدت در بحث کشفیات حوزه سرقت 24 درصد افزایش داشته‌ایم.

براری مبارزه با مواد مخدر Drugs را نیز از دیگر اولویت های پلیس شهرستان عنوان کرد وافزود: در نیمه ابتدای امسال 17 طرح ارتقا امنیت اجتماعی با تمرکز بر بحث مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان اجرا شد.

وی از کشف 85 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نیمه ابتدای امسال خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت 160 عمده فروش مواد مخدر و نیز 300 خرده فروش در سطح شهرستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه مبارزه با قاچاق Contraband و احتکار کالا را نیز از دیگر اولویت های انتظامی شهرستان عنوان کرد وافزود: در نیمه ابتدای امسال 12 میلیارد کالای قاچاق و احتکار شده کشف شده است.

وی از تشکیل 100 پرونده در این حوزه خبر داد و افزود: در شش ماهه امسال 82 نفر در حوزه کالای قاچاق و احتکار دستگیر شدند.

براری با اشاره به کاهش 45 درصدی نزاع دسته جمعی در شهرستان کرمانشاه در نیمه ابتدای امسال، گفت: در بحث قتل Murder نیز با 18 مورد قتل نسبت به نیمه ابتدای سال گذشته با 24 مورد قتل، کاهش 24 درصدی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه محله ناامن مطلق در این شهرستان وجود ندارد، گفت: در برخی محله ها ناامنی مقطعی وجود دارد که در همه جا هست، اما محله ناامن به شکل مطلق نداریم.

براری با بیان اینکه برخی قلیانسراها و کافه ها به محل پاتوق افراد شرور و اراذل و اوباش تبدیل شده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی در محله خود سریعا پلیس را در جریان قرار دهند. عمده این اماکن در حال حاضر از ترس پلیس به شکل زیرزمینی یا در منزل فعالیت می کنند که از مردم می خواهیم این اماکن را شناسایی و به پلیس گزارش دهند.

وی در ادامه به اقدامات موثر پلیس در بحث های پیشگیری اشاره کرد و افزود: یکی از این اقدامات موثر بحث شورای معتمدان پلیس است که افراد معتمد محلات در آن عضو هستند و با همکاری کلانتری ها و پاسگاه ها در بحث اختلافات خانوادگی، مالی و همسایگی در محلات ورود می کنند که بسیار کمک حال پلیس بوده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حادثه ای وحشتناک در باند فرودگاه +عکس

21 قانون سخت و عجیب یک دختر برای دوست پسرش+عکس

فیلم اشک ریختن مردی که همه چیزش را در حادثه ای دلخراش از دست داد+ اگر طاقتش را ندارید نگاه نکنید

ماجرای دختری که بعد از ۲۰ سال به طرز معجزه آسایی خانواده‌اش را پیدا کرد

واکنش دادستان کرج به واگذاری مجدد انبار توقیف شده به دختر وزیر سابق

پشت پرده خبر حمله فرد مسلح به باشگاه زنانه در تبریز

خانم بازیگر زیبا کارگردان بی حیا را رسوا کرد + عکس

دستگیری مرد سرشناس ایرانی در بلژیک + عکس

این 5 مرد با روش تیرباران اعدام شدند!

نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی + عکس

تجاوز پزشک سرشناس به خانم خبرنگار + عکس

سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم!

عکس دنیا ویسی دختر سنندجی که به طرز تلخی فوت کرد

کدخبر: 424279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟