یارکاداش روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران به انتقاد از وضعیت اقتصادی و نیز فشار بر رسانه های این کشور پرداخت و اظهار کرد: حزب حاکم با همه توان و ابزارهای خود تاکنون موفق به رفع بحران اقتصادی نشده و برای جلوگیری از برملا شدن حقایق فاجعه بار اقتصادی کشور، به سانسور و سرکوب خبرنگاران و فشار بر اصحاب رسانه روی آورده است.
به گفته وی، دولت ترکیه تلاش می کند که با کنترل رسانه های موثر در جامعه، تصویر بحران های موجود اقتصادی ـ اجتماعی و سیاسی را به نوع دیگری نشان دهد و واقعیت ها را مدفون کند.
این نماینده منتقد دولت ترکیه تاکید کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع موثق در مراجع قضایی، فشار بر اصحاب رسانه ترکیه در ماه سپتامبر سال جاری بیش از گذشته افزایش یافته و موج سنگین دستگیری روزنامه نگاران مشهور و گمنام به راه افتاده است به طوری که از اوایل سپتامبر تاکنون بیش از 84 روزنامه نگار و خبرنگار در شعبات مختلف دادگاه های کشور به دفاع از خود در برابر قاضی Judge پرونده پرداخته اند.
بنا بر ادعای این نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، در احکام صادر شده علیه روزنامه نگاران محاکمه شده در دادگاه، علیه 8 روزنامه نگار احکام 24 سال و 2 ماه حبس و علیه پنج روزنامه نگار دیگر نیز حکم 29 هزار و 210 لیر جریمه نقدی در نظر گرفته شده و هنوز محاکمه بسیاری از متهمان در جریان است.
به نظر می رسد که فشار موجود بر اصحاب رسانه در ترکیه مختص روزنامه نگاران و فعالان داخلی نباشد و جلوگیری از انتشار اخبار به خارج از کشور نیز در دستور کار مقامات آنکارا قرار دارد چرا که چندی پیش 'ماکس زیرنگاست' روزنامه نگار اتریشی نیز با اتهام 'همکاری و تبلیغ برای یک گروه تروریستی' از سوی ماموران پلیس Police امنیت آنکارا دستگیر شد.
به گزارش ایرنا، زندانی Prisoner شدن بیش از 150 خبرنگار در ترکیه در ایام بعد از کودتای 25 تیرماه سال 1395 موجب واکنش ها و انتقادات وسیع در سطح جهان شده و بنا به اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، ترکیه رده های آخر آزادی Freedom رسانه در جهان قرار گرفته است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین بازیگر سینمای ایران به خاطر تخلف مجازی به 6 سال زندان محکوم شد+ عکس

این چهره ها را بشناسید / دلار در چهار راه استانبول 4 هزارتومان پایین کشید + اسامی و عکس بدون پوشش

رفتار نامناسب گشت ارشاد هندی ها با دختر جوان! + عکس

حکم مربی منحرف ورزش های رزمی در شیراز صادر شد +عکس

مردی همسر بیمار خود را به دلیل مشکلات مالی به آتش کشید +عکس

آزاده نامداری بدون حجاب در جشن تولد خودش + عکس

تجاوز نگهبان بیمارستان به اجساد در سردخانه +عکس

قتل ملکه زیبایی عراق با 2 زن معروف و زیبای دیگر گره خورد / جزئیات 3 قتل سریالی + فیلم و عکس

آخرین اعتراف مرد ساواکی به بریدن سر عروس و پسر جوانش در تهران + فیلم و عکس

پدری دختر 8 ساله اش را مثل مرغ تکه تکه کرد+عکس

فرار ورزشکار تیم ملی از کشور پس از قتل خونین

حرکت خنده دار مرد مطلقه برای پنهان کردن تنهایی اش+عکس

کدخبر: 421179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟