به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، کبوتربازی هنوز در اکثر مناطق حاشیه شهر و حتی در مرکز شهر رواج دارد و علاوه بر سرگرمی Hobby به منبع درآمد برخی جوان ها تبدیل شده است و علاوه بر آلودگی صوتی، آلودگی محیط را به همراه دارد و برای همسایگانی که در مجاورت این گونه افراد زندگی می کنند مزاحمت ایجاد می شود.

«قاسمی» که بازنشسته و از کبوتربازی همسایه اش دلخور و عصبی است می گوید: دیگر صبرمان لبریز شده است تا کی باید هر روز شاهد مزاحمت افراد این خانواده باشیم. یک روز برای سوت های گوش خراش شان، روز دیگر برای پرت کردن اشیا به آسمان که مدام به خانه های مجاور سقوط Fall می کنند و گاهی حادثه Incident می آفرینند و روزی هم برای پخش فضولات و پرهای کبوتران که پشت بام و حیاط اکثر خانه ها را آلوده کرده اند بحث مان بالا می گیرد. وی اظهار می کند: همسرم بیمار است و ناراحتی اعصاب و به سکوت و آرامش نیاز دارد اما مگر جوانان این خانواده کبوتر باز می گذارند یک روز بی دردسر داشته باشیم. صدای سوت های گوش خراش شان برای به پرواز درآوردن کبوتران روح و روان مان را به هم می ریزد. کم نیستند افرادی که در حاشیه شهر زندگی می کنند و از دست این گونه خانواده ها و افرادی که مبادرت به کبوتر بازی می کنند اعصاب شان به هم می ریزد و درگیری ایجاد می شود. «رمضانی» یکی دیگر از ساکنان کوچه که از دست کبوتر بازی همسایه اش به ستوه آمده است می گوید: بارها به خاطر ایجاد سر و صدا و آلودگی محیط ناشی از پخش فضولات و پرهای کبوتران به این خانواده تذکر داده ایم اما تذکرات ما راه به جایی نبرده است، حتی پدر خانواده چندین دفعه آلونک های کبوترهای پسرانش را خراب کرد اما جواب نداد و دوباره پسر های کبوتر بازش به درست کردن آلونک حتی بزرگ تر از قبل اقدام کردند.

وی ادامه می دهد: پشت بام همسایه مزاحم کبوترباز، مشرف به همسایه های پایین دستی است و این امر باعث مزاحمت برای زن و فرزندان آنان می شود که حتی بارها به خاطر سرک کشیدن به حیاط همسایه ها منجر به درگیری بین دو طرف شده است و هر بار به پدر خانواده کبوتر بازها اعتراض می کنیم اما او هم مثل بقیه اعلام عجز و ناتوانی در برخورد با پسران شر و پرخاشگرش می کند و می گوید کاری از دستش بر نمی آید چون حتی او را هم تهدید به کتک کاری می کنند و جار و جنجال به راه می اندازند. یکی دیگر از همسایه ها که مایل به گفتن نام خودش نیست می گوید: حتی اگر از مزاحمت پخش شدن فضولات کبوترها بگذریم نمی دانیم از دست پرت کردن اشیا و سنگ هایی که برای در آسمان نگه داشتن کبوترها استفاده می کنند چه کار کنیم. وی ادامه می دهد: روزی کبوتربازان از سنگ برای به پرواز درآوردن کبوترها استفاده کرده بودند و از دست شان رها شده بود و اگر به شیشه پنجره خانه مان و به سر بچه ای که داخل حیاط خانه مشغول بازی بود برخورد می کرد معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد.

با مراجعه به کتاب قانون Law درباره کبوتر بازی آمده است: کبوتر پرانی از جمله مواردی است که می تواند مصداق ایجاد مزاحمت تلقی شود و در ماده 690 قانون مجازات اسلامی، قانون گذار برای مرتکب به ایجاد مزاحمت، مجازات حبس تا یک سال و رفع موارد مزاحمت را در نظر گرفته است. از سوی دیگر، در خصوص کبوترپرانی موضوع ورود به عنف نیز مطرح می شود و در مراجعات مردمی اعلام می شود که کبوترپرانان بدون اجازه به حریم منزل و پشت بام همسایه ها وارد می شوند یا کبوترها و وسایل مورد استفاده کبوترپرانان در منازل اطراف می افتد و آن ها بدون اجازه به حریم منازل وارد می شوند که این کار نیز مصداق جرم Crime و مستوجب مجازات است. البته این موارد، مزاحمت های خصوصی به حساب می آید که برای رفع آن ها مردم باید به مراجع قضایی مراجعه کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اقدام شرم آور شاهین 16 ساله با عروس خانم در شب جشن!

اعتراف دختر 15 ساله به قتل نامزد مادرش +عکس

جواب حمید به زن مهربانش این بود: دیگر دوستت ندارم!

درخواست متفاوت مادر شهید که اشک مرد بازیگر سینما را در آورد +فیلم

پایان درگیری خانواده عروس و داماد در محضر با نذر عجیب صبا

مهریه عجیب مهشید رامین را متعجب کرد / این عروس چاه می خواهد!

قتل هولناک با 206 شیشه دودی / بازپرس ویژه قتل دست قاتل را خوانده بود + عکس

خودکشی الناز در خانه مجردی آرش / در مجیدیه تهران رخ داد

سیمین به جای داماد با عکس او به حجله رفت!

اعتراف به قتل دختر خاله 20 ساله در خانه مجردی

اعتراف هولناک یک مرد به قتل زن حامله اش / این مرد وسواس داشت +عکس

درخواست عجیب شوهر بی غیرت، زن بی نوا را از خانه فراری داد

وعده نوبخت برای ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار حقوق بگیر

کدخبر: 419184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟