سرهنگ کارآگاه فرهاد ابدال چگنی، رییس پلیس لرستان گفت: شخصی با ایجاد صفحات متفاوت با نام و هویت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی فرد دیگری از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram موجب هتک حیثیت خانواده خرم آبادی شده بود.
وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد تمام تصاویر موجود در صفحات ایجاد شده واقعی بوده که قبلا در سیستم کامیپیوتر مستقر در خانه موجود بوده‌اند و فقط اعضای خانواده به فایل تصاویر دسترسی داشته‌اند.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با توجه به اینکه تصاویر در حافظه کامپیوتر خانگی ذخیره شده و اطلاعات خانوادگی بیشتری بر روی سیستم موجود بود حساسیت موضوع را به علت سوءاستفاده‌های بیشتر بیش از بیش نشان می‌داد.
سرهنگ کارآگاه چگنی گفت: کارشناسان و کارگاهان پلیس Police فتا استان با بررسی‌های فنی و اقدامات اطلاعاتی موفق شدند گردانندگان صفحات را شناسایی کنند و با هماهنگی مرجع قضایی شخص خاطی را دستگیر و به این پلیس دلالت داده شد.
وی ادامه داد: متهم که خود را عروس خانواده شاکی معرفی نمود، ابتدا هرگونه اعمال مجرمانه را منکر شد اما زمانی در برابر ادله دیجیتال موجود قرار گرفت لب به اعتراف گشود.
رییس پلیس لرستان گفت: متهم انگیزه خود را انتقام جویی از خانواده شوهرش بیان کرد.
سرهنگ چگنی ادامه داد: با توجه به اینکه بهترین روش جلوگیری از سرقت Stealing اطلاعات شخصی قراردادن آن‌ها تحت قفل و رمزهای امنیتی و رمزگذاری است، کاربران باید به نکات مهم حفاظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی آگاهی‌های لازم را داشته باشند و جهت صیانت از اطلاعات شخصی خودشان می‌توانند از نرم افزارهایی که در این خصوص طراحی شده است استفاده نماند.
وی مهمترین عاملی که به حفظ اطلاعات در سیستم‌های خانگی کمک می‌کند، دسته بندی و طبقه‌بندی آن‌ها دانست و گفت: فایل‌های خصوصی و خانوادگی به هیچ وجه نباید با فایل‌های عمومی در یک پوشه یا درایو نگهداری شوند و جهت حفظ فایل‌های شخص می‌توانید از نرم افزار‌های امنیتی استفاده نماید تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.
سرهنگ چگنی ادامه داد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند در کامپیوتر، حتی فایل‌های حذف‌شده از سطل بازیافت هم به طور مطلق حذف نمی‌شوند و قابلیت بازیابی را دارند و اگر شخصی به سیستم کامپیوتری شما دسترسی داشته باشد می‌تواند با استفاده از یک نرم افزار ساده ریکاوری فایلهای حذف شده را بازیابی کند و از آنها سوء استفاده نماید.
این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: جهل هویت در فضای مجازی مطابق ماده 744،745،746 قانون Law جرائم رایانه‌ای جرم Crime است و هرگونه نسبت دادن و نشر اکاذیب در این فضا با هر قصد و نیتی باشد برابر قانون با شخص خاطی برخورد خواهد شد.
وی گفت: پلیس فتا عهده‌دار امنیت شهروندان در فضای مجازی می‌باشد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دختر همدانی در دام شرور خطرناک / یا باید تن می داد و یا با اسید سوخته می شد!

اعدام مفسدان اقتصادی در میدان آزادی تهران

اولین گفتگو با سرباز غیور حادثه تروریستی اهواز / خودم را سپر دختر جوان کردم + فیلم

زن جوان به خاطر شوخی احمقانه با مامور پلیس دستگیر شد +عکس

کم سن ترین دزدان مسلح طلافروشی ارومیه دستگیر شدند + فیلم

ناله‌های تلخ پدر شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز + فیلم

کار احمقانه راننده زن با دانش آموزان خردسال او را به دردسر انداخت +فیلم و عکس

هویت 4 تروریست اهواز اعلام شد +اسامی و عکس

ابوبکر بغدادی وارد خاک ایران شد

مادرم بعد از طلاق به بد راهی رفت! / زن بدحجاب ویرانمان کرد!

این 6 عکس راز حمله تروریستی به اهواز را روشن می کند؟!+ تصاویر

همخوابی بیشرمانه مدیرعامل یک شرکت با یک دختر 16 ساله +عکس

جنگلبان پشت درخت ها متوجه تجاوز 2 پسر جوان به دختر 13 ساله شد + عکس

 

کدخبر: 419129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟