مرغ همسایه غاز است؟

به گزارش رکنا، چندبار پای بزرگترهای شان هم به این جروبحث ها باز شده است. آنها در تعجب هستند و می گویند شما همین طوری خاطرخواه هم بودید و می خواستید قصه لیلی و مجنون را تکرار کنید؟ مشکل این نوعروس و داماد جوان به ماجرای مرغ همسایه برمی گردد. خودشان هم نمی دانند مرغ همسایه واقعا غاز است؟ ظاهر زندگی دیگران را می بینند و حسرت می خورند که چرا ما خوشبخت نیستیم. مرد جوان سر همسرش داد می کشد و باسرزنش و تحقیر می گوید: از زن برادرم یاد بگیر، خواهرم را ببین، فلانی چنین است و ما ...

نوعروس جوان هم کم نمی آورد. او هم پای برادرو شوهر خواهرش و حتی شوهر خاله اش را به این دعوا و مرافه باز می کند.

یکی نیست بگوید آقای داماد، چرا موفقیت های دیگران را با پررنگ کردن نقاطی که مثبت می بینی مثل پتک به فرق سر شریک زندگی ات می کوبی؟ چرا نمی خواهی درک کنی چه عواملی دست به دست هم داده اند، آنهایی که اسم شان سرزبان تو است به موفقیت برسند؟

چرا تصور می کنی دیگران هیچ مشکلی ندارند؟

به نوعروس جوان هم باید بگوئیم یکی از مهارت های اساسی زندگی ،مهارت های ارتباطی وحل مساله است.

خانم محترم ،چرا با اسم دیگران ،زندگی خود را بدنام می کنید؟

این ماجرای مرغ و غاز وخانه همسایه برای خیلی از افراد مشکل درست می کند.باید ببینیم ما در کسب موفقیت های اطرافیان مان چقدر نقش آفرینی و همراهی می کنیم؟.

یک مشکل اساسی این است که گاهی فقط شنونده و بیننده قصه موفقیت های دیگران هستیم و نمی دانیم کجای زندگی مان ایستاده ایم وبه همین خاطر نمی توانیم با درک واقعیت های خود،زندگی مان را بسازیم.

واقعیت این است که زمانی می توانیم تغییرات اساسی و موفقیت آ میز در زندگی خود ایجاد کنیم که کنترل امور خود را به دست بگیریم.

باید مسیر را شفاف ببینیم و مدیریت زمان داشته باشیم.

اگر بهترین آرزوها و اهداف خود را با تمام وجود بخواهیم و برای رسیدن به آن ،آگاهانه ،عالمانه و عاشقانه وقت بگذاریم هم به موفقیت می رسیم و هم برای آنچه هستیم و وجود با ارزش خودمان و اطرافیان مان ،احترام قائل خواهیم شد.

ماهی را هروقت از آب بگیریم تازه است. با قلاب نگاه مان از رودخانه لحظه های عمر خود می توانیم بهترین ها را صید کنیم وبه احساس خوشبختی برسیم.

کدخبر: 416942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟