کشف کارگاه تولید عسل تقلبی در اردبیل

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سید«ناصر عتباتی» در جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر استان اردبیل اظهار کرد: اگر در مقطعی احداث هر مدرسه زمینه بسته شدن در زندانی Prisoner را فراهم می‌کرد امروز باید گفت در این اوضاع و احوال اقتصادی راه‌اندازی هر کارخانه و واحد تولیدی در حقیقت حرکتی در مسیر کاهش جرایم و بزه در جامعه است، چون در این محیط افراد جویای کار مشغول کار و فعالیت شده و میزان آسیب‌ها و جرائم اجتماعی به شدت کاهش می‌یابد.

وی سرچشمه همه معضلات، بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی را بیکاری و تنگنای اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم بخش عظیمی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم باید آمار بیکاران و فقرا را افزایش دهیم که در این زمینه کارآفرینان و فعالان بخش تعاون نقش بسیار مهم و راهگشا را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از بخش تعاون به‌عنوان بخش فعال اقتصادی و زمینه‌ساز اشتغال فراوان توصیف کرد و گفت: دستگاه قضا در استان اردبیل از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و سالم به جد حمایت می‌کند، چون این حمایت در حقیقت زمینه کاهش جرائم به ویژه جرائم آسیب‌آفرین را تعدیل کرده و به حداقل می‌رساند.

عتباتی افزود: ما در بررسی اکثر جرائم به ویژه جرائمی چون موادمخدر، خرید و فروش مشروبات الکلی و سرقت Stealing به این نتیجه رسیدیم که اگر زمینه اشتغال برای این مجرمین به آسانی فراهم می‌شد آن‌ها هرگز به سمت جرائم و ورود به جمع تبهکاران نمی‌رفتند.

وی ادامه داد: اگر چه در سال‌های گذشته ضرب و جرح و برخی رفتارهای خشونت‌آمیز رتبه نخست آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی در استان را داشت اما در پنج ماه امسال بیشترین فراوانی جرائم مربوط به سرقت‌های خرد و جزئی است که قطعاً با ایجاد فرصت‌های اشتغال می‌توانیم افراد سارق را به سمت اشتغال و توانمندی اقتصادی سوق دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه تعاونی‌ها باید اعضای تعاونی با تخصص و نگاه حقوقی و قانونی به مفاد شرکتی که تأسیس کردند فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

عتباتی با حمایت از واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین در قالب تعاونی به افراد بومی منطقه به ویژه عشایر و روستانشینان اظهار کرد: امیدواریم این واگذاری‌ها در قالب شرکت‌های تعاونی اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: بخش تعاون یکی از بهترین زمینه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که قطعاً مقام معظم رهبری بر تحقق کامل آن تأکید دارند و ضروری است در این بخش به توانمندی جوانان بیکار به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توجهی جدی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به واگذاری کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت: اگر تعاونی‌های قوی در منطقه شکل می‌گرفت آمادگی برای واگذاری کشت و صنعت به این تعاونی بسیار راحت‌تر و مطلوب‌تر انجام می‌شد که متأسفانه چنین شرکت تعاونی را شاهد نیستیم، چون استاندار اردبیل و دستگاه قضا تمایل دارند تا در این واگذاری شرکت‌های توانمند منطقه در اولویت قرار گیرد.

عتباتی افزود: در حوزه کارگری و محیط‌هایی که کارگران در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در آن مشغول فعالیت هستند ما رصد دقیقی را انجام می‌دهیم تا مشکلی از بابت فعالیت کارگران وجود نداشته باشد، چون نبی مکرم اسلام به کارگران بها می‌داد و حتی بوسه بر دست کارگری زد و به صراحت گفت این دست‌ها از آتش دوزخ در امان خواهد بود.

وی ضرورت تقویت و اعتلای روابط کارگران و کارفرمایان را با نظارت دقیق اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما باید نظارت‌های خود را در این حوزه افزایش دهیم تا با رویکرد حمایت از کارگران و کارفرمایان بتوانیم اهداف موردنظرمان را تحقق و بخشیده و جلوی برخی نابسامانی‌های جامعه کارگری را بگیریم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار کرد: ما با تشکیل یک اکیپ تلفیقی سعی می‌کنیم به صورت مستمر از محیط‌های کارگری بازدید کرده و مشکلات احتمالی محیط‌های کارگری را اعم از فضای بهداشتی و ایمنی و سلامت کارگران به نحو احسن تأمین و تضمین کنیم.

عتباتی این بازدیدهای میدانی را از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی بسیار موثر در رفع مشکلات خواند و افزود: در کنار آموزش و نظارت‌های مستمر باید حق و حقوق کارگران مورد توجه قرار گیرد تا مبادا اجحافی در حق آنها انجام شده و یا بر اثر بی‌توجهی جامعه کارگری با آسیب‌ها و مشکلاتی روبرو شود.

وی حمایت از تولید داخلی به ویژه تولید محصولات با برند استانی را یادآور شد و گفت: دو هفته پیش در اردبیل و از یک واحد کارگاهی عسل تقلبی به میزان 15 تن کشف کردیم که حتی یک گرم عسل در آنجا پیدا نشد، چون در این کارگاه عسل‌های تقلبی با شکر تولید و روانه بازار Store می‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل این اقدامات را ضربه مهلک به پیکره برند عسل سبلان توصیف کرد و گفت: ما در سایر حوزه‌ها نیز با متخلفین و متقلبین برخورد می‌کنیم و با تشکیل پرونده کیفری اجازه نخواهیم داد تا عده‌ای سودجو به تولید داخلی لطمه وارد کنند.

عتباتی به ورود دادستانی به پرونده اعتصاب کارگران ذوب آهن و مشکلات به وجود آمده برای کارگران اشاره کرد و افزود: ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم موفق شدیم حق و حقوق کارگران را که ماه‌های مدیدی مانده بود با همکاری شرکت ذوب آهن پرداخت کرده و هم‌اکنون این کارخانه وارد مدار تولید شده و امیدواریم روز به روز بر توان تولید خود بیفزاید.

وی یادآور شد: ما قطعاً از شرکت‌های تعاونی انتظار داریم ضمن توجه به مبانی قانونی و حقوقی نسبت به توسعه کیفی اقدام کرده و با مشارکت اعضای تعاونی‌ها زمینه تولید پررونق فراهم آید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تایید فساد مردان عراقی با زنان ایرانی در مشهد توسط یک مقام!

تجاوز به زن جوان در صحنه سرقت! + عکس

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد +عکس

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

فیلم های مستهجن برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

کرم خاکی در دهان پیرزن مرده چه می کرد!؟ /اتفاق عجیبی که در بهشت زهرای تهران رخ داد!

 

کدخبر: 412825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟