آلمان 27 جسد را به نامیبیا پس داد + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، خانم پترا بوسه هوبر، کشیش پروتستان، در مراسم نیایش در کلیسای فریدریش در شهر برلین، پیش از تحویل بقایای اجسادی که آلمان در زمان استعمار نامیبیا از این کشور خارج کرده بود، سخنرانی کرد و به رویدادهای استعمار آلمان در این کشور پرداخت.

پترا بوسه هوبر از جمله گفت: «ما می‌خواهیم به همراه بازماندگان قربانیان، حوادث آن دوران را زنده نگاه داریم و با صراحت برای به رسمیت شناخته شدن قتل‌عام و غلبه بر بی‌عدالتیِ صورت گرفته از سوی استعمار آلمان و ادامه این وضعیت پس از آن دوران بکوشیم.»

میشله مونته‌فرینگ، وزیر مشاور آلمان در امر سیاست فرهنگ جهانی در وزارت امور خارجه این کشور، در این مراسم شرکت کرده بود. خانم مونته‌فرینگ مسئول تحویل بقایای اجساد بود.

نگهداری در مجموعه‌های انسان‌شناسی

در مجموع بقایای ۲۷ جسد در دوران سیاست استعماری آلمان در نامیبیا، که آن زمان آفریقای جنوب غربی نام داشت، توسط قوای آلمان در سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۵ میلادی از این کشور به سرقت Stealing رفت. حال این بقایا به مقامات این کشور پس داده می‌شوند.

در سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ میلادی نیروهای آلمانی اقوام "هررو" و "ناما" را به خاطر قیام علیه استعمار آلمان سرکوب کردند. در جریان این سرکوب و پس از آن ده‌ها هزار نفر از اعضای این دو قوم به دستور نیروهای آلمان در نامیبیا قتل‌عام شدند.

برآورد شده است که در پی این اقدام نیروهای استعمارگر آلمانی تا ۷۰ هزار نفر از اعضای این دو قوم قربانی شدند. مورخان اعلام کرده‌اند که این اقدام آلمان در نامیبیا نسل‌کشی بوده است.

تاکنون بازمانده‌های اجسادی که آلمان در زمان استثمار نامیبیا از این کشور خارج کرده بود، در مجموعه‌های علم انسان‌شناسی این کشور از جمله در شهرهای برلین، گرایفزوالد، ینا، هانوفر و هامبورگ نگهداری می‌شدند.

مدتی است که تحویل بازمانده‌های اجساد میان دو کشور آغاز شده است. قرار است این بقایای اجساد روز پنج‌شنبه ۷ شهریور (۲۹ اوت) از طرف یک هیئت آلمانی به ویندهوک، پایتخت این کشور منتقل شده و روز جمعه طی مراسمی رسمی به مقامات این کشور تحویل داده شوند.

هم‌زمان با مراسم تحویل بقایای اجساد در کلیسای فریدریش در برلین، نمایندگان اقوام "هررو" و "ناما" دست به تظاهراتی مسالمت‌آمیز زدند. تظاهرکنندگان نسبت به پرداخت بسیار اندک غرامت به بازماندگان قربانیان این نسل‌کشی شکایت داشتند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین حرف های کامران و میثم پیش از اعدام در زندان مشهد

تصاویری عجیب از قبیله گم شده در اقیانوس هند

جریمه سنگین برای چالش رقص کی کی kiki در خیابان

لاله شوهر نداشت اما 2 بار حامله شد !

شلیک خونین به مشتری در یک نمایندگی فروش خودرو در همدان + جزئیات

محکومیت دانشجوی سمنانی به 2 سال شرکت در نمازجمعه

آمار وحشتناک و تکان دهنده خودزنی دختران 14 ساله

همخوابی نوعروس با هم دانشگاهی اش بعداز ازدواج / وقتی هانیه را در کلانتری دیدم خشکم زد!

تجاوز به خواهر ناتنی در اتاق خواب / ساغر در کلانتری چه گفت؟

عروس 21 ساله با ازدواج سوری به حجله رفت!

2 ماه قبل از عروسی از میلاد حامله بودم / عروس 17 ساله بودم که پسر غریبه مرا به خانه اش برد !

لیلا در غیاب شوهرش اسیر نگاه های شیطانی امید شد و او را به خانه اش برد

 

کدخبر: 411927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟